Vacature Operationeel coördinator opvanglocaties (36 uur)

Operationeel coördinator opvanglocaties (36 uur) in Nijmegen

Functieomschrijving

Je verbindt leefbaarheid en veiligheidsvraagstukken voor een opvanglocatie voor asielzoekers in Gelderland en je komt met passende oplossingen. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse veiligheid op de locatie.

Omschrijving van de opdrachtgever:

Voor een gemeente in Gelderland zijn we op zoek naar een operationeel coördinator voor een tijdelijke gemeentelijke opvang (TGO) voor 400 asielzoekers. De opvang van vluchtelingen in deze gemeente is georganiseerd in samenwerking met onder andere het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), diverse maatschappelijke organisaties en lokale vrijwilligersorganisaties. Samen zorgen zij ervoor dat de bewoners zich veilig en welkom voelen en bieden ze een tijdelijke woonplek.

Als onderdeel van het team op locatie ben jij als operationeel coördinator verantwoordelijk voor de veiligheid en de dagelijkse gang van zaken van de bewoners, het personeel en de omgeving. In je dagelijkse werk ben je veel op de opvanglocatie aanwezig. Je stuurt het operationele personeel aan en zorgt ervoor dat zij hun taken nauwgezet uitvoeren. Daarnaast leid je briefings, sluit je aan bij diverse overleggen en pak je de regie op bij escalaties of crises.

Je werkt in wisselende diensten, in weekenden en tijdens feestdagen. Buiten reguliere kantooruren ben jij de plaatsvervangend locatiemanager. Tijdens nachtdiensten ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van zorgvragen van bewoners en het afhandelen van kleine incidenten.

Wat ga je doen:

  • Je bent eindverantwoordelijke voor de dagelijkse veiligheid op de locatie en levert input voor passend beleid.
  • Je stuurt het operationele personeel (beveiliging, bhv’ers, beheerders, et cetera) op locatie aan.
  • Je bent verantwoordelijk voor het oplossen van alle operationele vraagstukken.
  • Je bent hoofdbeveiliger op de locatie en voert de regie tijdens escalaties en crises.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle functies op de locatie en bent verantwoordelijk voor een goede samenwerking.
  • Je bent verantwoordelijk voor een nauwkeurige en volledige informatieoverdracht en zorgt ervoor dat de rapportages op orde zijn.
  • Je verbindt leefbaarheid en veiligheidsvraagstukken en komt met passende oplossingen.

Wij vragen:

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt meer dan 6 maanden aantoonbaar recente werkervaring als operationeel coördinator of in een leidinggevende rol binnen een operationele omgeving, bijvoorbeeld op een opvanglocatie, in beveiliging of bedrijfshulpverlener (bhv).
  • Je beschikt bij aanvang van de opdracht over een bhv-diploma.
  • Je beschikt over een mondelinge en schriftelijke Nederlandse taalvaardigheid op minimaal B1-nvieau.
  • Je bent flexibel inzetbaar voor 36 uur per week en je bent bereid om 12-uursdiensten te draaien en wisselend in dag-, avond-, of nachtdiensten te werken, ook in weekenden en op feestdagen.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met crisismanagement en noodplanning.
  • Je bent vrijdag 24 en maandag 27 mei beschikbaar voor een gesprek met de gemeente.

Standplaats:

Gelderland

Wij bieden:

De functie is per 1 juni 2024 beschikbaar voor 36 uur per week (flexibel). Deze functie is op projectbasis voor ten minste 12 maanden, met een optie tot verlenging (4 x 3 maanden).

Functie-eisen

-

Sollicitatieprocedure

Ja, ik ben geïnteresseerd!

Reageer vóór vrijdag 17 mei aanstaande 12:00 uur en stuur je cv naar info@pia.nl. Ons referentienummer is 24234. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Carlo Klerx op 078-6182212.

Over PIA:

PIA (Project Interim Advies B.V.) is jouw professionele partner op het gebied van persoonlijke loopbaanontwikkeling en projectmatige kennis- en kundevraagstukken. We richten ons op hoger opgeleiden die graag hun bijdrage willen leveren aan de realisatie van projecten en de (door)ontwikkeling van organisaties.

Onze professionals worden ingezet bij het oplossen van bedrijfskundige of technische vraagstukken binnen diverse (project)organisaties en het bedrijfsleven. PIA staat garant voor een zorgzame plaatsing van project- medewerkers, waarbij de veiligheid en gezondheid van de medewerker voorop staat.

Door de veranderende verhoudingen op de arbeidsmarkt, gaat de projectmatige inzet van specialistische kennis een steeds belangrijkere rol spelen bij de algehele bedrijfsvoering. PIA staat voor professionaliteit, openheid en persoonlijke betrokkenheid en kent een uitgebreid netwerk van opdrachtgevers en professionals. Met een eerlijke en transparante handelswijze leggen we de basis voor een langdurige samenwerking.



Functie:Leidinggevende functies op het gebied van professionele diensten, niet elders geclassificeerd
Startdatum:15-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HAVO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Project Interim Advies via info@PIA.nl of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures nijmegen
  2. Operationeel coördinator opvanglocaties (36 uur) Project Interim Advies 15-05-2024

Bekijk ook andere vacatures