Vacature Juridisch Administratief Medewerker Meldpunt Huurders Nijmegen

Juridisch Administratief Medewerker Meldpunt Huurders Nijmegen in Nijmegen

Over de functie:

Bij het meldpunt huurders Nijmegen begin je als Juridisch Administratief Medewerker met een opleidingstraject zodat je met de juiste en actuele kennis begint op het gebied van huurrecht en de wet goed verhuurderschap. 

Na je inwerkperiode, ben je verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van alle klachten die binnenkomen op het meldpunt huurders Nijmegen. Momenteel is het meldpunt alleen binnen de gemeente Nijmegen actief maar in de toekomst gaat dit waarschijnlijk uitbreiden naar alle gemeentes binnen het Rijk van Nijmegen

Je werkt samen op het bureau met de medewerkers van Stichting Huurteams Nijmegen die huurders bijstaan bij problemen op het gebied van huurecht. Je hebt dus altijd een goede kennisbank achter de hand bij eventuele onduidelijkheden.

Omdat je jouw werkuren in overleg kunt plannen zoeken wij met name medewerkers die een leuke flexibele baan zoeken.

Wat ga je doen:

  • Telefonische en schriftelijke meldingen verwerken, documenteren en eventueel doorwijzen van klachten naar de gemeente Nijmegen.
  • Archiveren van de klachten in ons informatie verwerkingssysteem
  • Bijhouden van contact met de gemeente Nijmegen over de afhandeling van klachten.
  • Afhandelen van inkomende telefoongesprekken
  • Administratief verwerken van de besluiten
  • Schriftelijke communicatie verzorgen indien wordt besloten om de melding aan te bieden bij de gemeente voor handhaving in het kader van de wet goed verhuurderschap
  • Contact onderhouden met medewerkers Stichting Huurteams Nijmegen omtrent de lopende zaken
  • Eventueel cursussen volgen ter verdieping van je kennis over wetgeving en nieuw beleid.

Over het meldpunt:

Op 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap inwerking getreden. Met deze wet wil de regering ongewenste verhuurpraktijken voorkomen en tegengaan om huurders (inclusief arbeidsmigranten) te beschermen. Deze wet introduceert onder andere een basisnorm voor goed verhuurderschap en geeft gemeenten de bevoegdheid om handhavend op te treden tegen ongewenst verhuurgedrag. Daarnaast moet in iedere gemeente een meldpunt komen waar huurders ongewenst verhuurgedrag kunnen melden. Binnen de gemeente Nijmegen wordt het meldpunt voor huurders gerealiseerd door Meldpunt Huurders Nijmegen. Het meldpunt zorgt ervoor dat meldingen worden aangenomen, verwerkt en doorgestuurd aan de gemeente Nijmegen

Wat wij bieden

  • Startsalaris van €2400 per maand op basis van 40 uur
  • Te werken uren in overleg in te plannen.
  • Baan met volop ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Werken binnen een gezellig, informeel team met veel aandacht voor elkaar!

Functie-eisen

Wat wij vragen

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo 4 opleiding in juridische richting of werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je hebt affiniteit met juridisch administratie
  • Een flexibele instelling,
  • Je bent minimaal 16 uur p/w beschikbaar
  • Je hebt ervaring met MS office


Functie:Juridisch administratief medewerker
Startdatum:01-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2400 – 2450
Uren per week:16 – 24

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Stichting Huurteams Nijmegen via peter@huurteamsnijmegen.nl of 31624247473. Of bezoek hun website https://www.meldpunthuurders-nijmegen.nl.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures nijmegen
  2. Juridisch Administratief Medewerker Meldpunt Huurders Nijmegen Stichting Huurteams Nijmegen 01-05-2024

Bekijk ook andere vacatures