voor de volledige vacature kijk op: https://werkenbij.woonwaarts.nl
Woonconsulent - Woonwaarts Nijmegen
Wat is vereist?
Wat krijg je?
Wat doe je?
30% Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
20% Administratie en dossiervorming
20% Intern en extern overleg
15% Huisbezoeken afleggen en wijkrondes lopen
10% Verdieping in veelvoorkomende problematiek
5% Contact met bewonersgroepen
Vacature
Als Woonconsulent bij Woonwaarts ben je verantwoordelijk voor de casussen uit de wijk waarbij sprake is van multiproblematiek. Je focus ligt hierbij op leefbaarheid, bewonersparticipatie, preventie en handhaving. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om casussen waar verslaving, huiselijk geweld of overlast een rol spelen. Je beoordeelt klachten en meldingen en zet vervolgens gepaste acties uit. Ook bedenk je zelf actief wat er nodig is in de wijken. Je ontvangt meldingen en klachten van externe instanties, de politie of van bewoners zelf. De meest voorkomende problemen worden zelfstandig door de Wijkbeheerders opgelost, maar meer complexe casussen - waar sprake is van meerdere problemen - pak jij op. Je overlegt met de betrokken instanties, gaat op huisbezoek en zet de nodige acties uit. Ook zorg je voor een goede administratie en dossiervorming. Daarnaast verdiep je je in veelvoorkomende problematiek en weet je hier oplossingen voor aan te dragen. Je onderhoudt ook contact met bewonersgroepen om informatie op te halen over wat er speelt in de wijken. Je bent onderdeel van een Wijkteam van een specifiek gebied. Dit team bestaat naast jou uit andere Woonconsulenten, Verhuurconsulenten en Wijkbeheerders, een Sociaal Consulent en een Wijkregisseur. Je onderhoudt vooral intensief contact met de Wijkbeheerders in je team, aangezien zij elke dag in de wijken te vinden zijn en dus goed weten wat er speelt.
"Als je het leuk vindt om het verschil te maken voor huurders en je het uitdagend vindt om dit soms in aangrijpende situaties te doen, dan is dit een baan voor jou."
Werkweek
"Op een leuke werkdag heb je een fijn overleg met collega’s, waarin jullie complimenten ontvangen voor de goede samenwerking. Ook zet je met succes acties uit om te voorkomen dat een huurder haar woning kwijtraakt."
"Op een mindere werkdag voer je een lastig gesprek met een huurder en moet je onverwacht bij veel overleggen aanwezig zijn. Hierdoor kom je niet toe aan de werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden."
Voorbeeld uit de praktijk
"Een bewonersgroep heeft het idee om van een garage in de wijk een ontmoetingsplek te maken. Hoe realiseer je dit?"
Als een idee als dit binnenkomt, is het aan jou om te onderzoeken of dit haalbaar is. Zo kijk je of het financieel mogelijk is en of de geopperde locatie geschikt is. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er plannen zijn om de garage in kwestie op korte termijn te slopen. Ook kijk je of het sociale aspect van het plan realistisch is. Is er voldoende draagvlak in de wijk om de ontmoetingsplek tot een succes te maken? Ook overleg je met je collega’s om te kijken of zij enthousiast zijn over het plan. Als blijkt dat er intern en extern voldoende draagvlak is op alle gebieden, schakel je de nodige partijen in om tot uitvoer over te gaan.
Groeipad
Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.
Werken bij Woonwaarts
Wij zijn een wijkgerichte woningcorporatie werkzaam in de gemeenten Nijmegen, Beuningen en Druten. Samen met bewoners en partners werken wij elke dag aan sociaal duurzame buurten. Buurten waar mensen zich thuis voelen en fijn met elkaar samenleven, nu en in de toekomst. Wij zijn een wijkgerichte, platte organisatie met zelforganiserende teams. Al onze medewerkers hebben hun eigen specialismen, talenten en werkervaring. Deze krachten worden gebundeld om samen aan sociale, duurzame wijken en buurten te werken waar bewoners zich thuis voelen. Alleen dan kunnen ze het beste uit zichzelf halen, en wij geloven dat dit ook geldt voor al onze medewerkers. Wij hebben ook regelmatig vacatures voor functies die uitstekend in te vullen zijn door mensen met bijvoorbeeld een visuele beperking of mensen die minder mobiel zijn. Wij bieden in overleg passende faciliteiten om goed en fijn te kunnen werken. Ook zijn er regelmatig stageplaatsen beschikbaar en staan we open voor open sollicitaties. Neem hiervoor contact op met een van onze HRM-Adviseurs via hrm@woonwaarts.nl of telefoon 024 382 01 00.
Functie: | Woonconsulent |
Startdatum: | 13-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 4087 – 5375 |
Uren per week: | 24 – 24 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Woonwaarts via hrm@woonwaarts.nl of 31610899691. Of bezoek hun website https://www.woonwaarts.nl.
Deel de vacature:
Redactie Nijmegenleeft
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Nijmegen via Nijmegenleeft.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Nijmegenleeft.nl.
© Nijmegenleeft.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.