Rijkswaterstaat, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Zin in een avontuur op het water als varend verkeersleider bij Rijkswaterstaat? Met jouw (groot) vaarbewijs A en B en kennis van de Nederlandse vaarwegen, sta je aan het roer van de veiligheid en vlotte doorstroming op het water. Je ziet dingen die niet kloppen en je onderneemt actie bij problemen op het water. Word lid van ons hechte team en maak een positieve impact. Kom aan boord en maak jouw passie voor varen werkelijkheid bij Rijkswaterstaat!
Als varend verkeersleider speel jij een belangrijke rol in het soepele, veilige en milieubewuste verloop van het scheepvaartverkeer. Met jouw oplettendheid zorg je ervoor dat de regels en wetgeving op het water worden nageleefd. Je voert toezicht uit, houdt inspecties en controleert vergunningen van schepen volgens de landelijke en regionale richtlijnen. Als er sprake is van overtredingen, treed jij als toezichthouder of buitengewoon opsporingsambtenaar op door boeterapporten of proces-verbalen op te stellen. Bovendien speel je een belangrijke rol bij de afhandeling van incidenten en schadegevallen in jouw werkgebied. Een melding over een te ondiepe vaargeul vanwege een gedumpte auto, een botsing tussen schepen vanwege laaghangende mistbanken of zomerse zwemmers in de vaarwegen, geen dag is hetzelfde!
Als varend verkeersleider houd je ervan om dagelijks het verschil te kunnen maken met je team. Je zorgt ervoor dat de doorstroming van vaarverkeer goed geregeld is bij incidenten. Ook leg je belangrijke informatie vast over wat je hebt gedaan, welke maatregelen er zijn genomen en als er gevaarlijke situaties zijn. Je let goed op de waterwegmarkeringen en geeft op tijd door als er iets moet worden verplaatst of als er iets kapot is. Als er zwakke plekken zijn in de organisatie, dan kom jij met verbeteringen. Je helpt ook bij vragen over regels op het water en het aanvragen van vergunningen. En als het nodig is, neem je de taak van de kapitein over op het schip waar je werkt.
Of het nu gaat om collega's aan boord, verkeersposten of bediencentrales, we werken voortdurend samen om een veilige en vlotte doorgang voor de scheepvaart te realiseren. Jij realiseert hoe belangrijk dit is en bent een teamspeler die verbinding weet te leggen met zijn omgeving.
We zijn op zoek naar een gedreven collega die vol energie en enthousiasme zit. Handhaving kan ook op verschillende manieren, waarbij je zelf de inschatting maakt in welke mate het handig is om gebruik te maken van je autoriteit
Bij ons is flexibiliteit en besluitvaardigheid van groot belang. Is er bijvoorbeeld een incident waarbij hulpverleningsdiensten overwegen om een vaarweg af te zetten, dan weet jij de scheepvaartbelangen daarin mee te wegen en een helder advies te geven.
Sluit je aan bij ons team van varende verkeersleiders en maak deel uit van een drijvende werkomgeving met het mooiste uitzicht op Nederland!
Neem dan contact op met , , via .
Vacaturenummer: VWM-N-24-018
je hebt een groot vaarbewijs A en B, een marifooncertificaat en radardiploma en bij voorkeur het certificaat Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) of bereid deze op korte termijn te halen je bent bereid om de benodigde opleidingsmodules uit de Nautische Leerlijnen te volgen en indien nodig ook de verkeersmanagementgerichte praktijkopleidingen te volgen je blijft in lastige omstandigheden, zoals werken met tijdsdruk of risico's, beheerst en doelmatig werken je hebt kennis van procedures en communicatiemiddelen
Salaris Min €2734 - Max €3529 bruto per maand. Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Je kunt je arbeidsvoorwaardenpakket gedeeltelijk zelf samenstellen door het Individuele Keuze Budget (IKB) Het IKB bestaat uit geld en uren. De IKB uren kan je opnemen, deels laten uitbetalen of opsparen voor later. Ook kan je het IKB inzetten voor fiscaal vriendelijke doelen.
Met ingang van 1 juli 2024 gelden er nieuwe afspraken voor de CAO Rijk. Dit houdt in dat er een aantal positieve aanpassingen zijn op huidige arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan een salarisverhoging van 8,5% èn worden de salarisbedragen vervolgens verhoogd met € 50 (bruto). Daarnaast wordt per 1 juli 2024 het Individueel Keuze Budget (IKB) verhoogd tot 16,50% van het salaris. Tevens wordt met ingang van 1 januari 2025 het gedeeltelijke vloerbedrag gewijzigd in een maandelijks minimaal IKB-budget van € 440 (bruto) bij een volledige arbeidsduur. Meer weten over het onderhandelingsresultaat voor het nieuwe CAO Rijk?
Wil jij werken bij Rijkswaterstaat binnen Verkeer- en Watermanagement (VWM)? Dit organisatieonderdeel zorgt dat iedereen onder gewone én bijzondere omstandigheden vlot en veilig gebruik kan maken van onze (vaar)wegen. Bijvoorbeeld door regulering van de waterstanden, een efficiënte file-aanpak en de ontwikkeling van lokale sluisbediening naar bediening van meerdere sluizen op een langer traject. De prioriteit ligt bij weg- en scheepvaartverkeersmanagement en bij water- en crisismanagement. VWM is een essentiële schakel in de keten van veiligheid en vervoer. Daarom werkt VWM nauw samen met regionale partners en andere organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Samen doen ze zichtbaar werk wat ertoe doet en waar medewerkers direct of indirect een bijdrage aan leveren.
In totaal werken zo'n 2.000 medewerkers bij VWM: circa 1.500 in het veld en 500 op kantoor, verkeerscentrales en andere locaties.
De afdeling Operationeel Scheepvaartverkeer- en Watermanagement Midden is 24 uur per dag verantwoordelijk voor een vlotte en veilige doorvaart op de vaarwegen die in beheer zijn van Rijkswaterstaat in de corridor Rotterdam-Duitsland en delen van de corridor Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen en dragen daarmee bij aan de beschikbaarheid van het vaarwegnetwerk.
Reageer op de vacature met je cv en motivatiebrief. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen. Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt.
Voor sommige functies is een online assessment onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn.
We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een digitale selectiedag waar je maximaal twee gesprekken voert. Afhankelijk van de functie kan een rollenspel ook een onderdeel zijn van de selectiedag.
Na de selectiedag krijg je een terugkoppeling van ons en bespreken we of wij een match zijn.
Je manager nodigt je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch). Je krijgt te horen waar en wanneer je kunt beginnen met je nieuwe baan bij Rijkswaterstaat.
Gun jezelf een baan met toekomst.
''Met mooi weer zien we zeehonden. Bij storm vliegen de computers door de stuurhut.'
Met behulp van geavanceerde navigatiemiddelen zorgen we dat de boeien en tonnen op de juiste positie liggen.
Ook kijken we of de boeien en tonnen in orde zijn. Zo werk ik met mijn team van veertien man aan een vlot en veilig scheepvaartverkeer. Die bijdrage aan het algemeen belang vind ik mooi.
Het ene moment kunnen we de standaard procedure volgen. Het volgende moment kan het handboek overboord en moeten we improviseren.
De Rijksoverheid is een prima werkgever die de ontwikkeling van medewerkers hoog in het vaandel heeft staan. Mijn team en ik werken hard om een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Wij hebben passie voor ons werk en doen het met plezier. Daarbij weten we ook een goede balans te vinden tussen werk en privé.
Tijdens de lange vaartochten met opa en oma; toen is Jeroens liefde voor het water ontstaan. Een liefde die hem goed van pas komt bij zijn functie als verkeersleider op de verkeerspost Schellingwoude. 'Tijdens mijn hbo-studie economie heb ik een eigen bedrijf gehad. Toen ik daar na 5 jaar mee stopte, stond ik voor een keuze. Werken in een branche passend bij mijn studierichting of mijn passie volgen. ' In vijf vragen en antwoorden neemt Jeroen ons mee in de nautische wereld van Rijkswaterstaat.
'Wil je je ontwikkelen in je nautische carrière, dan is hier de sky the limit. ''Het doel binnen Rijkswaterstaat is ontwikkelen binnen je mogelijkheden: verkeersleider worden paste daar goed in. Mijn zag mijn inzet en eagerness en dus werden me diverse manieren geboden om deze stap te kunnen zetten. Ik heb de opleiding tot verkeersleider in Wageningen gedaan, alle nautische leerlijnen behaald en diverse cursussen en workshops gevolgd, onder meer in communicatie. Waar ik in 2016 begon als operator ben ik nu, na een tussenstap als tweede verkeersleider, verkeersleider. Je kunt echt stappen zetten, je eigen kansen creëren en kijken waar je plafond ligt.'
Functie: | verkeersleider |
Startdatum: | 21-05-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | MBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 36 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Rijkswaterstaat via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Nijmegenleeft
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Nijmegen via Nijmegenleeft.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Nijmegenleeft.nl.
© Nijmegenleeft.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.