Marketing & Communicatie Manager voor Drift om te Dansen
Marketing en communicatie, evenementen, Social Media, communicatiestrategie, festivals, marketing, community management
Opdrachtomschrijving
Over ************ is dansbaar sinds 2002, en wij zijn al 22 jaar onlosmakelijk verbonden met de elektronische muziekscene in Nijmegen. Daar werken we met een klein, bevlogen team aan onze festivals en evenementen. Het hele jaar door brengen we mensen samen om te dansen en te ontladen. Binnen ons marketing team komt een sleutelpositie vrij en dus zijn we misschien wel op zoek naar jou! We zijn namelijk per direct op zoek naar een:
Ervaren marketing en communicatie manager (24 - 32 uur)
Functie omschrijving
Als Marketing en Communicatie Manager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van innovatieve marketing- en communicatiestrategieën om onze festivals en evenementen te promoten. Je werkt nauw samen met ons creatieve team, bestaande uit designers, fotografen, videomakers, kunstenaars en advertisingspecialisten. Je bedenkt spannende, creatieve campagnes die resoneren bij onze doelgroep en weet die ideeën om te zetten naar concrete plannen, doelstellingen en resultaten. Copywriting vaardigheden zijn hierbij een nadrukkelijk vereiste. We zoeken iemand die al een aantal jaar ervaring heeft in onze branche en die echt de leiding neemt over de marketing. Je begrijpt het Drift-DNA, ademt muziek - elektronische muziek in het bijzonder - en weet van de hoed en de rand als het aankomt op nachtcultuur en het promoten van festivals. Kortom: je bent iemand die we ook graag tegen zouden komen op de dansvloer.
Wat ga je doen?
- Ontwikkelen en uitvoeren van alomvattende marketingplannen voor onze festivals en evenementen.
- Creëren van hoogwaardige content die onze doelgroep aanspreekt, zowel in het Nederlands als in het Engels.
- Beheren van onze social media-accounts, inclusief content creatie, planning en community management.
- Volgen van de laatste trends op TikTok en Instagram en deze integreren in onze marketingstrategieën.
- Analyseren van campagnes, prestaties en aanpassen van strategieën om maximale engagement en ROI te garanderen.
- Samenwerken met interne teams en externe partners om marketingdoelstellingen te bereiken.
- Je coördineert en overziet de ontwikkeling, creatie, inkoop en bestelling van alle offline communicatie (posters, banieren, flyers, signing, menukaarten en meer);
- Je coördineert en overziet de beeldteams en de verslaglegging van onze evenementen, en bewaakt daarmee onze visuele identiteit;
- Je coördineert de ontwikkeling en (logistieke) planning van onze merchandise;
- Je begeleidt stagiaires;
- Je communiceert en onderhoudt contact met de nodige derde partijen en partners.
VEREISTEN:
- Minimaal 4 jaar marketingervaring binnen de festival- en evenementenindustrie.
- Uitstekende copywriting-vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.
- Aantoonbare ervaring met het beheren van social media platforms, met name TikTok en Instagram.
- Sterke analytische vaardigheden en bekendheid met marketinganalysetools.
- Creatief, innovatief en in staat om onder druk te werken in een dynamische omgeving.
- Zelfstarter met een proactieve houding.
- Bij voorkeur woonachtig in (omgeving) Nijmegen
- Ervaring met budgettering en strategische processen;
- Je hebt een sterke affiniteit met Drift, evenementen en de nacht- en rave-cultuur;
- Het is een pré als je overweg kunt met Adobe programma's;
- Je bent communicatief sterk, waarbij schakelen met verschillende interne en externe stakeholders geen probleem is;
Wat bieden we jou?
- Een contract van 24 - 32 uur p/w (uren in overleg) in loondienst of een overeenkomst op ZZP-basis;
- Een hecht team in een dynamische en inspirerende organisatie waar veel ontwikkeld wordt;
- Secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder gratis toegang tot alle Studio Linksvoor-evenementen, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en een educatiebudget;
- Een competitief salaris;
Enthousiast?
Mooi! Stuur je CV en motivatie uiterlijk maandag 24 juni naar ************ onder vermelding van "Sollicitatie Drift Marcom". Voor vragen kun je mailen naar dit e-mailadres of bellen met ************************: +**********. Gesprekken vinden plaats in week 25 t/m 27.
Functie: | manager marketing & communicatie |
Startdatum: | 13-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Freelance |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 24 – 32 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Drift om te Dansen via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.