Vacature Manager Grondzaken

Manager Grondzaken in Nijmegen

Werken bij Nijmegen (logo)

Referentienummer: STVAC202459 Startdatum: 12-06-2024 Sluitingsdatum: 26-06-2024 Opleiding HBO Salaris Max € 6.777,- Uren 36 uur Afdeling Gemeente Nijmegen

Reageer tot en met 26-06-2024

Wil jij bijdragen aan bureau Grondzaken en Planexploitatie? En vind jij uitdaging in het werken met mensen, het neerzetten van een duidelijke koers en het creëren van een veilige werkomgeving waarbinnen ruimte is voor leren en ontwikkelen? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Het management van de afdeling Stadsontwikkeling gaat in lijn met de rest van de organisatie over naar integraal management. Daarom zijn wij op zoek naar een manager voor het bureau Grondzaken en Planexploitatie.

Wat ga je doen?

Als manager Grondzaken en Planexploitatie kom je te werken voor een afdeling die grote impact heeft op de fysieke ruimte in de stad Nijmegen. Je staat in direct contact met het bestuur en draagt bij aan complexe vraagstukken op verschillende terreinen zoals wonen, mobiliteit, economie, stedelijke ontwikkeling en duurzaamheid. Je wordt verantwoordelijk voor de inhoud, het personeel en de financiën binnen jouw bureau.

Het coachen en ontwikkelen van personeel is daarbij je belangrijkste taak. Je stuurt op houding en gedrag en bevordert een goede werksfeer binnen jouw bureau en de afdeling. Je zorgt ervoor dat de inhoud binnen jouw bureau tot zijn recht komt, maar gaat er niet zelf mee aan de slag. Wel ben je beschikbaar als sparringpartner voor je medewerkers. Als opdrachtnemer van het bestuur en de concernmanager en als opdrachtgever richting jouw medewerkers zorg je voor een duidelijke vertaling van wensen naar opdrachten. Je blijft hierbij altijd in verbinding, zorgt voor de juiste balans tussen autonomie en sturen, investeert in het opbouwen van een vertrouwensband en houdt oog voor het welzijn van de medewerker.

Verder vallen onder je verantwoordelijkheden:

  • Het op orde houden van de personele bezetting en zorgen dat de bedrijfsvoering klopt;
  • Het inzichtelijk maken van (afdelings-)doelen, prioriteren en medewerkers verantwoordelijk houden voor de afspraken die je met hen maakt.

Wie zijn wij?

De afdeling Stadsontwikkeling ontwikkelt met hart voor Nijmegen de ruimte voor morgen. We werken aan een groeiende, groene stad, waarin de ruimte beperkt is en de opgaven groot. Samen zijn we een afdeling die hierop antwoorden biedt. Met ruimte en aandacht voor onze mensen die werken voor en met de stad. Waarden die we belangrijk vinden op onze afdeling zijn: verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid, betrouwbaarheid, teamgevoel en openheid.

Als manager Grondzaken en Planexploitatie kom je te werken in het nieuwe managementteam van de afdeling met acht collega managers van de andere bureaus van de afdeling. Het managementteam wordt aangestuurd door de concernmanager Stadsontwikkeling en ondersteund door een managementassistente, afdelingssecretaris, P&O adviseur en financieel adviseur.

Je gaat leidinggeven aan het bureau Grondzaken en Planexploitatie dat bestaat uit twee afzonderlijke teams van in totaal circa 30 professionals. In dit bureau van specialisten draait het voor een groot deel om de haalbaarheid van ruimtelijke ontwikkelingen. Hoe haalbaar is het om grond en vastgoed beschikbaar te krijgen en is een project ook financieel haalbaar? Om de (juridische) haalbaarheid in kaart te brengen laten de collega's van grondzaken taxaties uitvoeren en stellen ze overeenkomsten op. De planeconomen en plancontrollers brengen de financiële haalbaarheid in kaart, kijken naar en bewaken de budgetten en de planning van een ruimtelijke ontwikkeling. Een belangrijk document voor het bureau is de nota Grondbeleid, die aangeeft hoe de gemeente opereert op de grondmarkt. Daarnaast maakt het bureau jaarlijks de Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG). Deze biedt inzicht in de voortgang, planning, programmabijstellingen, financiële aanpassingen en/of risico's bij de projecten en de gebiedsontwikkelingen.

Wat bieden wij jou?

Werken bij de gemeente Nijmegen doe je vanuit je hart en daar belonen wij je graag voor. Benieuwd wat je ervoor terugkrijgt? Lees dan verder!

  • Een mooi salaris in schaal 12. Afhankelijk van jouw ervaring ontvang je een salaris tussen de € 5.008,- en € 6.777,- bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% per jaar. Extra dagen bijkopen behoort dus tot de mogelijkheden.
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op vast, voor 36 uur per week.
  • Een hybride manier van werken. Jij past jouw werkplek en tijden aan zodat het past bij jouw functie en persoonlijke situatie.
  • Een mooi opleidingsaanbod. We bieden je de ruimte om je te kunnen blijven ontwikkelen en het beste uit jezelf te halen. Zowel fysiek als digitaal. De keuze is aan jou!

Lees hier meer over op onze pagina arbeidsvoorwaarden .

Wie zoeken wij?

Jij werkt graag met mensen. In je communicatie, houding en gedrag ben je duidelijk, warm en verbindend. Je geeft situationeel leiding wat betekent dat je afhankelijk van de ervaring en de mate van taakvolwassenheid van de medewerker schakelt tussen sturen, coachen, begeleiden of delegeren. Het schakelen tussen deze verschillende stijlen gaat jou gemakkelijk af.

In deze functie is het belangrijk dat je verantwoordelijkheden en doelen inzichtelijk maakt en medewerkers verantwoordelijk houdt voor de afspraken die zijn gemaakt. Je durft daarbij consequenties te verbinden aan het niet nakomen van afspraken en pakt ook door als het moeilijk wordt. Om de gewenste verandering in cultuur en gedrag binnen de afdeling vorm te geven ben jij je bewust van de voorbeeldrol die je als manager hebt en ben je bereid om met de vastgestelde gedragsprincipes binnen de afdeling ook zelf aan de slag te gaan.

Je bent zichtbaar op de afdeling en bent benaderbaar. Je krijgt energie van het bouwen aan een nieuwe afdeling en een nieuw managementteam. Op je cv zien we graag het volgende terug:

  • Hbo+/ wo werk- en denkniveau;
  • Ervaring met leidinggeven;
  • Ervaring binnen het ruimtelijk domein en het vakgebied grondzaken en planexploitatie is een pré.

Waar kom je te werken?

Werken bij de gemeente Nijmegen doe je vanuit je hart. Omdat je graag meedeint met het ritme van de stad. Als onderdeel van een bruisend geheel. Als je struint door het Kronenburgerpark of uitkijkt over de Waal. Verbonden met en verantwoordelijk voor een oude stad die niet stil kan blijven staan. Een stad met een prachtige historie en een nog mooiere toekomst. Want hier blijven mensen zichzelf keer op keer uitvinden. Hier is ruimte om te experimenteren en van elkaar te leren. Je krijgt het vertrouwen om je werk op jouw manier te doen. Zodat de oudste stad van Nederland voorop blijft lopen. Zonder daarbij iemand achter te laten. Want Nijmegen is van ons. Voor iedereen met hart voor de stad en oog voor de toekomst.

Maakt jouw hart een sprongetje bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct! Je kan reageren tot en met woensdag 26 juni. Het sollicitatiegesprek zal plaatsvinden op maandag 1 juli. Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Heb je toch nog vragen? Arno Koldenhof, concernmanager Stadsontwikkeling vertelt je graag meer! Je kan hem bereiken via: / .



Functie:manager grondzaken
Startdatum:13-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:5008 – 6777
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Nijmegen via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures nijmegen
  2. Manager Grondzaken Gemeente Nijmegen 13-06-2024

Bekijk ook andere vacatures