Nijmegen – Als het aan Stichting Vierdaagse ligt, is er tijdens de aankomende 98e editie van het grote loopevenement in Nijmegen geen ruimte meer voor reclame, niet afkomstig van de sponsors. Langs de route werden vaak allerlei artikelen zoals petjes of fluitjes uitgedeeld, met daarop reclame van bedrijven die niet officieel aangesloten waren bij de Stichting Vierdaagse. Volgens de Stichting Vierdaagse is een dergelijke manier van reclame maken, niet netjes tegenover de bedrijven die wel aangesloten zijn bij de Vierdaagse, maar op die manier minder aandacht krijgen.
Vorig jaar werd al een proef gehouden in Malden, om deze vorm van guerrillamarketing tegen te gaan. Destijds was zichtbaar dat mensen langs de route constant spullen in de hand kregen gedrukt, dit zorgt buiten veel rotzooi, voor een soort reclame maken dat niet gewenst is. De bedrijven die echter reclame maakten naast het parcours, kregen hier wel vaak een vergunning voor van de gemeente waarin dit gebeurde, maar volgens de Stichting Vierdaagse zouden gemeentes hierbij terughoudender moeten zijn. Dat is ook exact het advies van de Stichting.