Mannen geven gemiddeld meer geld uit aan smartwatches dan vrouwen. Met een toenemende zoekvraag naar smartwatches worden ze ook steeds meer gekocht. In het onderzoek van otto.nl naar smartwatches en trends is te zien dat 48,5% van de mannen gemiddeld tussen de €200 en €600 besteed aan smartwatches. Bij vrouwen is dit slechts 40,7%. De meeste vrouwen (56,7%) geven gemiddeld tot €200 uit aan smartwatches.
De 65+’ers geven minder uit aan een smartwatch of sporthorloge
Op het gebied van leeftijd en prijs, wilt verreweg de grootste groep €100 tot €200 of €200 tot €400 uitgeven aan een smartwatch. In dezelfde data is duidelijk zichtbaar dat bij de groep 65+ in totaal 73,2% niet meer dan €200 aan een smartwatch wilt uitgeven.
In Friesland geeft men relatief het meeste geld uit aan een smartwatch
Het volledige onderzoek inclusief alle afbeeldingen is terug te vinden op: https://www.otto.nl/special/smartwatch-onderzoek/.
Onderzoeksmethode
Om een beeld te krijgen over het gedrag omtrent Smartwatches in Nederland, heeft otto.nl een onderzoek gehouden onder 1390 klanten van OTTO over de periode van 3-9-2021 t/m 20-9-2021.