dat de in dit besluit genoemde locaties en wegen zich binnen de bebouwde kom van woonplaats Nijmegen dan wel woonplaats Lent, gem. Nijmegen bevinden;dat de in dit besluit genoemde locaties en wegen voor het openbaar verkeer openstaande wegen zijn;dat de in dit besluit genoemde locaties wegen zijn zoals bedoeld in artikel 1 lid 1 onder b van de Wegenverkeerswet 1994;dat elektrische voertuigen geen/minder CO2, NO2 en fijnstof (PM10) uitstoten dan voertuigen met een verbrandingsmotor en daarmee minder schadelijk zijn voor de gezondheid, het milieu en het klimaat;dat volledige elektrische voertuigen geen uitstoot hebben en daarmee bijdragen aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in Nijmegen;dat het verminderen van uitstoot past binnen de beleidsdoelstellingen van gemeente Nijmegen op het gebied van duurzaamheid en groen; dat de landelijke overheid volledig elektrisch rijden stimuleert doordat gebruikers geen motorrijtuigenbelasting en BPM (Belasting voor Personenvoertuigen en Motorrijwielen) betalen en voor leaserijders geldt dat een deel van de cataloguswaarde van de auto in een lagere bijtellingsklasse valt;dat steeds meer autoproducenten één of meer elektrische voertuigen in hun assortiment hebben;dat de prijzen van elektrische auto’s dalen, er meer betaalbare (bestel)auto’s worden ontwikkeld en ook de tweedehandsmarkt voor elektrische voertuigen groeit;dat de vraag naar publieke oplaadpunten in Nederland en dus ook in Nijmegen stijgt;dat voor het stimuleren van elektrisch vervoer en een goede werking van een elektrisch voertuig, een dekkend netwerk van openbare oplaadvoorzieningen essentieel is;dat de provincie Overijssel mede namens de gemeente Nijmegen een concessieovereenkomst heeft gesloten met een exploitant van laadpalen in de openbare ruimte;dat in het Programma Laadinfrastructuur Nijmegen, bestuurlijk vastgesteld op 14 juli 2021, gemeente Nijmegen regie neemt op het plaatsen en opschalen van de laadinfrastructuur die nodig is voor de transitie naar elektrisch vervoer in de stad Nijmegen;dat dit programma is voortgekomen uit de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) die is opgesteld voortvloeiend uit het Klimaatakkoord; dat het Programma Laadinfrastructuur Nijmegen een goede inpassing van oplaadplekken in de openbare ruimte beoogt en bijdraagt aan het vertrouwen van inwoners, bezoekers en bedrijven om de stap naar elektrisch vervoer te maken;dat in het Programma Laadinfrastructuur Nijmegen criteria voor het plaatsen van oplaadplekken in Nijmegen zijn opgenomen; dat met het Programma Laadinfrastructuur Nijmegen voorts wordt bijgedragen aan de uitgangspunten van de Omgevingsvisie Nijmegen 2020-2040 (vastgesteld op 28 oktober 2020);dat gemeente Nijmegen daarnaast werkt aan een integrale mobiliteitsaanpak, het Uitvoeringsprogramma Luchtkwaliteit en de uitgangspunten opgenomen in het regionale ambitiedocument Duurzame Mobiliteit en het Programma Slim en Schoon Onderweg;dat inwoners van Nijmegen die geen parkeergelegenheid hebben op eigen terrein (bijvoorbeeld een oprit/garagebox) een laadpaal in de openbare ruimte kunnen aanvragen;dat er aanvragen voor een laadpaal voor het opladen van elektrische voertuigen bij ons zijn binnengekomen;dat het daarom noodzakelijk is dat er op openbare locaties mogelijkheden aanwezig zijn om deze elektrische voertuigen op te laden;dat er hiertoe parkeerplaatsen worden aangewezen voor het opladen van elektrische voertuigen; dat bij de keuze voor een geschikte locatie onder meer rekening is gehouden met de volgende criteria:-Parkeerdruk -Centrale, toegankelijke ligging-Ligging binnen een straal van 250 meter van het adres van de aanvrager-Gelijkmatige spreiding over de wijk-Bruikbaar voor zoveel mogelijk gebruikers van elektrische voertuigen-Technische en sociale veiligheiddat daarbij voorts rekening is gehouden met de verkeersbelangen opgenomen in de Wegenverkeerswet 1994;dat de parkeerplaatsen bij de laadpalen uitsluitend gebruikt mogen worden door ladende elektrische voertuigen;dat met verkeersborden wordt aangeduid dat de parkeerplaatsen bij de laadpalen uitsluitend bestemd zijn voor het opladen van elektrische voertuigen; dat een openbare oplaadvoorziening in principe voorziet in twee oplaadpunten voor elektrische voertuigen;dat het wenselijk is om nabij elke oplaadvoorziening in principe twee parkeerplaatsen te reserveren waar elektrische voertuigen kunnen laden:-met het oog op een optimale benutting van de openbare oplaadvoorziening-om de verwachte toename aan laadbehoefte te faciliteren (als gevolg van de verwachte toename van elektrische voertuigen)dat de oplaadplekken die bij besluit van 9 maart 2023 nr. D230259171 lid 11 en lid 31 zijn aangewezen aan de Winselingseweg/20 septemberplein en bij Berg en Dalseweg 182 worden ingetrokken;dat ook de oplaadplekken die bij besluit van 13 april 2023 nr. D230409313 zijn aangewezen bij Porrenhofstraat 103 worden ingetrokken;dat in plaats daarvan op een andere locatie in dezelfde straten nieuwe oplaadplekken worden aangewezen; dat voor wat betreft de locaties in dit besluit een groter belang wordt toegekend aan de mogelijkheid tot parkeren en opladen van elektrische voertuigen dan aan het handhaven van de bestaande verkeerssituatie op de aangewezen locaties;dat hierbij het efficiënt kunnen gebruiken van een openbaar oplaadnetwerk prevaleert boven een eventuele lokale parkeerdruk, waarbij: a.een elektrisch voertuig veelal in de plaats komt van een regulier voertuig, zodat aannemelijk is dat de parkeerdruk in verhouding nagenoeg gelijk blijft; b.een verschuiving van parkeerdruk aannemelijk is in een ruimere omgeving (wijkniveau) vanwege continue uitbreiding van het aantal laadvoorzieningen;dat de in dit besluit genoemde wegen en locaties in beheer en ouderhoud zijn bij de gemeente Nijmegen;dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee eenieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 vanwege de instandhouding van de weg en het behouden van de bruikbaarheid ervan en het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer en het bevorderen van een doelmatig of zuinig energiegebruik; dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994;gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;besluiten:I.a. in te trekken lid 11 en lid 31 van verkeersbesluit d.d. 9 maart 2023 nr. D230259171 waarbij oplaadplekken zijn aangewezen op het parkeerterrein aan de Winselingseweg/20 septemberplein en bij Berg en Dalseweg 182 te Nijmegen; b. in te trekken lid 11 van verkeersbesluit d.d. 13 april 2023 nr. D230409313 waarbij oplaadplekken zijn aangewezen bij Porrenhofstraat 103 te Lent; II.door plaatsing van borden E8c van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 met onderbord (OB504) 2 parkeerplaatsen aan te wijzen als parkeergelegenheid alleen bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen in:1.Aubadestraat; overzijde huisnummer 292.Billy Wilderstraat; westzijde, ter hoogte van huisnummer 673.Coehoornstraat; oostzijde, ter hoogte van huisnummer 194.de Voorstenkamp; oostzijde gebouw met huisnummers 1509-15415.Nelly Sachsstraat; noordzijde, tegenover huisnummer 116.Heiweg; noordzijde, ten zuiden van pand Hatertseweg 5137.Industrieweg; noordzijde, tegenover huisnummer 638.Italiëstraat; westelijke parallelweg, overzijde huisnummer 1119.Kronenburgersingel; westzijde, ter hoogte van huisnummer 21110.Kruidenstraat; oostzijde, tegenover huisnummer 3611Lankforst; oostzijde huisnummer 233112Leonardo da Vincistraat; zuidzijde huisnummer 50, naast transformatorhuisje met nummer 48a13Malvert; westzijde, tegenover huisnummer 201414Sikkelstraat; oostzijde, ten westen van pand Muntweg 1215Neerbosscheweg; parkeerterrein oostzijde Jonkerbosplein 52 (van 1 naar 2 plaatsen)16Porrenhofstraat; westzijde pand met huisnummers 46-7017Thijmstraat; zuidzijde, ten noorden van pand met huisnummers 1-1518Vondelstraat; noordzijde, overzijde pand met huisnummers 75-75L19Tesselschadestraat; zuidzijde, tegenover zuidzijde pand Willemsweg 16720Zwanenveld; zuidzijde huisnummer 312921Winselingseweg/20 septemberplein; verplaatst naar westzijde parkeerterrein tegenover pand Max Tahalelepad 3522Berg en Dalseweg; verplaatst van huisnummer 182 naar noordoostzijde, ten zuiden van gebouw met huisnummers 207-20923Porrenhofstraat; verplaatst van huisnummer 103 naar noordzijde parkeerterrein, tegenover huisnummer 168een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekeningen
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Nijmegen. Bekijk alle Bekendmakingen nijmegen in .
Deel dit bericht:
Redactie Nijmegenleeft
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Nijmegenleeft. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Nijmegen.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Nijmegen via Nijmegenleeft.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Nijmegenleeft.nl.
© Nijmegenleeft.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.