Windpark Nijmegen-Betuwe wint Communicatieprijs Nijmegen 2016

De Communicatieprijs Nijmegen is dit jaar gewonnen door Windpark Nijmegen-Betuwe. Dit project behelst de succesvolle campagne rondom het realiseren van een eigen windpark van en voor burgers van Nijmegen. Volgens de vakjury was de campagne zeer compleet, met een authentieke en innovatieve aanpak. Daarbij werden doelgroepen op alle niveaus bereikt. Ook het tastbare resultaat, dat de eigen verwachtingen overtrof, sprak de jury aan.

De uitreiking van de Nijmeegse ‘communicatie-Oscars’ vond plaats op donderdag 10 november. Maar liefst 22 projecten dongen mee naar de prijs voor het mooiste communicatieproject van de regio. Zo’n 160 bezoekers kwamen af op de prijsuitreiking in het Montessori College Nijmegen. De vijf beste projecten mochten zich gisteravond nog één keer presenteren. Een vakjury koos uiteindelijk voor Windpark Nijmegen-Betuwe als beste communicatieproject.

Publieksprijs en themaprijs

De inzendingen dongen ook mee naar de themaprijs en publieksprijs. Voor de publieksprijs kon voorafgaand aan het evenement online worden gestemd op alle inzendingen. Ruim 3.000 mensen brachten een stem uit, waaruit de top vijf rolde. Deze vijf projecten werden tijdens de avond door filmpjes in het zonnetje gezet. Het publiek bracht een laatste stem uit en koos voor Splash your City Nijmegen, de organisatie van het eerste stadswaterglijbaan-evenement in Nederland.

Het thema van dit jaar was ‘onderwijs’ en daarom kozen vertegenwoordigers van de communicatiestudieverenigingen Babylon, Mycelium en SV Ruis uit alle inzendingen hét project dat het beste de verbinding legt tussen theorie en praktijk. Dat was de lancering van de nieuwe corporate identity van verzekeraar Bovemij.

Communicatie in Nijmegen

De Communicatieprijs Nijmegen werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. Het is een initiatief van de Communicatiekring Nijmegen, de vereniging van communicatieprofessionals in de regio. Tijdens de wedstrijd krijgen alle creatieve en aansprekende communicatieprojecten in het Rijk van Nijmegen letterlijk een podium.

Projectleider Sander Ummelen: “De communicatiebranche is sterk vertegenwoordigd in het Rijk van Nijmegen. Er zijn een aantal grote creatieve bureaus, een groeiende groep professionals en zzp’ers en meerdere communicatieopleidingen. Daar mogen we trots op zijn en met de Communicatieprijs willen we dan ook laten zien wat de Nijmeegse communicatiesector in huis heeft. Het was een geweldige avond en we kijken nu al uit naar de editie van volgend jaar.”

Deel dit artikel

Amet id aliquet enim tempor amet lacus

Dolor lectus dui a odio. Faucibus viverra massa molestie nunc odio ut. Volutpat nunc euismod diam in lobortis.