Er was grote belangstelling voor de workshop praktische social media die het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) op 14 november hield in samenwerking met de gemeente Druten voor ondernemers in de gemeente Druten. De ondernemers kregen er praktische tips hoe zij het best social media kunnen inzetten om de betrokkenheid van hun achterban te vergroten. Na afloop beschikten de ondernemers over hands-on tips om direct aan de slag te gaan met hun eigen social media. Aanvullend schetste RBT KAN ook een beeld welke activiteiten zij op de rol heeft staan voor de marketing en promotie van de regio in 2017.

Ondernemersbijeenkomst
RBT KAN organiseert geregeld dergelijke praktische bijeenkomsten. Nu de gemeente Druten per 2016 ook bij het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen  is aangesloten, kunnen de ondernemers in de gemeente  ook van de activiteiten en de kennis van RBT KAN profiteren. Deze workshop is daar een prima voorbeeld van. De ondernemers reageerden enthousiast op de bijeenkomst. ‘’De inzet van social media heb ik altijd een beetje links laten liggen, met de tips van RBT KAN denk ik dat ik morgen toch eens goed ga kijken naar mijn Facebook’’. Mooi neveneffect van de bijeenkomst was kennismaking in een informele setting. De ochtend bood daarvoor alle gelegenheid . Zo weet men elkaar nu wat sneller en makkelijker te vinden – meer onderlinge betrokkenheid en bekendheid van met en tussen elkaar. Zo zet RBT KAN  Druten, het Land van Maas en Waal en de gehele regio Arnhem Nijmegen op de kaart!

Samenwerken in marketing
Bij de introductie van de ochtend gaf RBT KAN een update over de activiteiten die RBT KAN onderneemt om bezoek aan de regio te stimuleren. Een voorbeeld hiervan is het online trainingsplatform voor iedereen uit de gastvrijheidssector. Het trainingsplatform zorgt ervoor dat bijvoorbeeld receptionisten goed op de hoogte zijn van de regio en zo als ambassadeur op kunnen treden. Maar er werd ook uitgebreid stilgestaan bij de activiteiten rondom ‘Gelderland levert je mooie streken’ en de manier waarop in 2017 de Duitse markt zal worden bewerkt.