Inschrijving voor gratis workshops van Google gestart

Google Nederland organiseert in Nijmegen De Digitale werkplaats. Dit zijn gratis workshops op 22 en 23 februari waarin ondernemers de juiste digitale vaardigheden leren om online zaken te doen en daarmee groei te realiseren. Na een succesvolle aftrap in Eindhoven in 2015 met 900 ondernemers komt de Digitale Werkplaats nu naar Nijmegen. De gemeente Nijmegen werkt samen met Google Nederland en Qredits en wil de vele zzp’ers en kleine bedrijven in de stad en de regio ondersteunen met de gratis workshops die Google aanbiedt.

Nijmegen is de eerste stad in 2016 waar ondernemers uit de omgeving zich kunnen aanmelden voor deelname aan de Digitale Werkplaats. Google streeft er naar in samenwerking met Qredits,  onafhankelijke en private kredietverstrekker, en verschillende Nederlandse gemeenten tienduizenden zzp’ers en kleine ondernemers tot eind 2016 op weg te helpen. Google en Qredits geloven in de kracht van de ondernemers en de belangrijke rol die zij spelen in de groei van de Nederlandse economie. Ondernemers zijn de Nederlandse economie.

Technologie helpt groei

Nederlandse zzp’ers en kleine ondernemers benutten de groeikansen die het internet biedt nog te weinig. De economie herstelt zich, maar de toekomstige groei is niet gegarandeerd. Achtenveertig procent van de Nederlandse arbeidsmarkt bestaat uit zelfstandigen en kleine ondernemers, die een groot groeipotentieel hebben. Iedere zzp’er of kleine ondernemer heeft zijn uitdagingen en beperkingen om bij te kunnen dragen aan het economisch herstel. Een voorbeeld hiervan is het gebrek aan kennis over hoe technologie kan helpen groei te realiseren (CPB). Het internet biedt veel kansen voor Nederlandse bedrijven en Google wil deze ondernemers hierbij op weg helpen.

Kennis en financiën

De gemene deler tussen Google en Qredits is de visie over het herstel van de economie, waarbij zowel digitale kennis en vaardigheden alsook financieringsmogelijkheden een sleutelrol spelen. Ondernemers zorgen voor bedrijvigheid, voor inkomsten, voor diversiteit in de steden en dorpen, voor verbinding en niet in de laatste plaats voor banen. Zowel Google als Qredits ondersteunen deze ondernemers in het bieden van hun diensten en producten.

Turgay Tankir, wethouder Economie en Werk en Inkomen gemeente Nijmegen:  ”We zijn blij dat  Google ondernemers in de omgeving van Nijmegen de kans te biedt deel te nemen aan de Digitale Werkplaats. In Nijmegen en omgeving zijn veel kleine bedrijven, start ups en zzp’ers. Die wil de gemeente Nijmegen graag ondersteunen. De juiste kennis aanbieden is een van de middelen die we hebben. We zorgen ook dat de kennis lokaal en regionaal behouden blijft: het is de bedoeling dat lokale organisaties zich voor een langere periode zullen inzetten. Ook in de komende jaren wil de gemeente ondernemers helpen met groeien. Dat doen we in Nijmegen door de juiste platforms en verbindingen te organiseren. Zo zorgen we voor een bruisend ondernemersklimaat.”

Pim van der Feltz, directeur Google Nederland: “Kennis en vaardigheden van ondernemers zijn van groot belang en we willen de lokale ondernemers in Nijmegen op een laagdrempelige manier en dichtbij huis, de kans geven deel te nemen aan de Digitale Werkplaats. Nijmegen is een stad waar veel ondernemersbloed zit. Met de kennissessies en workshops waarbij we het kennisniveau van Nijmeegse ondernemers verder stimuleren kunnen ze nog meer digitale groei realiseren. Op deze manier beschikken die zzp’ers en kleine ondernemers die ook daadwerkelijk die groei willen doormaken, straks over de juiste tools.”

Praktische en laagdrempelige aanpak voor online groei

De Digitale Werkplaats biedt een praktisch, laagdrempelig en kosteloos handvat voor Nederlandse zzp’ers en kleine ondernemers. Tijdens de sessies worden de nodige digitale vaardigheden bij gebracht, zodat bedrijven aan de slag kunnen en meer groei kunnen realiseren: van het optimaal opbouwen en beheren van een website en strategieën om via het internet meer klanten te werven, tot hoe digitale tools ook de samenwerking binnen het bedrijf en met partners kunnen bevorderen.

De onderwerpen die tijdens de sessies aan bod komen:

  1. Hoe vergroot u uw naamsbekendheid?
  2. Hoe vergroot u de online zichtbaarheid van uw onderneming?
  3. Haalt u alles uit uw website? Meten is weten! – basis
  4. Haalt u alles uit uw website? Meten is weten! – gevorderde
  5. Groei financieren. Hoe werkt dat?

Hoe kan je als zzp’ers of kleine ondernemer aanmelden voor de Digitale Werkplaats

De Digitale Werkplaats wordt georganiseerd in meerdere steden in Nederland, waarbij Nijmegen als eerstvolgende op de planning staat op 22 en 23 februari aanstaande bij De Vasim. Er worden verschillende sessies van elk een dagdeel gegeven. De exacte data en locaties zijn te raadplegen op de website van de Digitale Werkplaats. Ondernemers kunnen zich hier aanmelden.

Deel dit artikel

Amet id aliquet enim tempor amet lacus

Dolor lectus dui a odio. Faucibus viverra massa molestie nunc odio ut. Volutpat nunc euismod diam in lobortis.