Na een succesvolle mediacampagne in 2013 wordt in 2014 wederom een groot media-offensief
ingezet ter promotie van de vier Gelderse streken (de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen,
Rivierenland en Achterhoek). Onder de noemer “Gelderland levert je mooie streken…” zullen
commercials op de nationale televisie (Nederland 1, 2 en 3) en radio (Radio 1, Q-Music en
Skyradio) te zien en te beluisteren zijn. Nieuw dit jaar is dat highlights, evenementen en andere
tips gekoppeld worden aan de Gelderse streken commercials middels een tag-on. Deze tag-ons zijn
het bewijs van de ‘streken’ die Gelderland je kan leveren. Op deze manier proberen we kijkers en
luisteraars constant te verrassen met alles wat de Gelderse streken te bieden hebben en te
verleiden tot een bezoek aan de regio. Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500
commercials in die rondom de schoolvakanties te zien en te beluisteren zijn.

Commercials
Speciaal voor de campagne zijn diverse commercials ontwikkeld. Aan de commercials worden
speciale tag-ons gekoppeld. Een tag-on is een extra commercial die als reminder laat zien/horen
waarom men nu naar de Gelderse streken moet komen. De commercials zijn ontwikkeld in
samenwerking met toeristische partners en laten de diversiteit van de Gelderse streken goed zien.
Van shoppen in Arnhem en Nijmegen tot een bezoek aan Burgers’ Zoo of lekker fietsen in de
Achterhoek. Maar ook actief op de Veluwe en een bezoek aan de kastelen van Rivierenland, zoals
Slot Loevestein. Naast de attracties komen ook de verblijfsaccommodaties, zoals Landal GreenParks
en Bilderberg, in de commercials aan bod.

De commercials worden uitgezonden rondom de meivakantie, Hemelvaart/Pinksteren en in de
zomer tijdens het WK voetbal, via de STER op Nederland 1, 2 en 3 en op de radio bij Radio 1, Q-Music
en Skyradio. Met deze combinatie van tv en radio probeert Toerisme Gelderland de doelgroep
maximaal te confronteren met de Gelderse streken.

Website geldersestreken.nl
Alle commercials verwijzen naar www.geldersestreken.nl. Daar zijn actuele tips en evenementen te
vinden en kan men inspiratie opdoen voor een bezoek aan de Gelderse streken.

Gelderland levert je mooie streken…
De campagne “Gelderland levert je mooie streken…” wordt uitgevoerd door Toerisme Gelderland,
een initiatief van de Regionale Bureaus voor Toerisme (Regiomarketing Gelderland, Regionaal Bureau
voor Toerisme (RBT) Rivierenland en Stichting Achterhoek Toerisme) in samenwerking met de
provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie.