Vacature Rapportage Specialist (Duurzaamheid) - Rapportage Specialist (Duurzaamheid)

Rapportage Specialist (Duurzaamheid) - Rapportage Specialist (Duurzaamheid) in Nijmegen

Rapportage specialist (duurzaamheid)

In de deze functie ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van externe rapportages en toezichtrapportages binnen het verzekeringsbedrijf. Je neemt deel aan duurzaamheidsprojecten en fungeert als een brug tussen verschillende afdelingen. Als je een sterke affiniteit hebt met data, rapportage en proactief werken, dan is deze rol iets voor jou! Zelfs als je nog niet volledig bekend bent met alle onderwerpen, moedigen we je aan om te solliciteren.

Rapportage specialist (duurzaamheid)

In de rol van Rapportage Specialist (Duurzaamheid) ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van externe rapportages en toezichtrapportages binnen het verzekeringsbedrijf. Je neemt deel aan duurzaamheidsprojecten en fungeert als een brug tussen verschillende afdelingen, met een sterke nadruk op tijdige verwerking en naleving van wet- en regelgeving. Als je een sterke affiniteit hebt met data, rapportage en proactief werken, dan is deze rol iets voor jou! Zelfs als je nog niet volledig bekend bent met alle onderwerpen, moedigen we je aan om te solliciteren.

Wij verbinden de 10.000 Nederlandse mobiliteitsbedrijven met de 10 miljoen consumenten. Zo helpen we de consument aan betrouwbare mobiliteit en helpen we de branche succesvol ondernemen. We bieden oplossingen die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Van verzekeringen tot financieringen, van data tot online portalen. Zo versterken we de band van rijdend Nederland, en helpen we Nederland vooruit.


Taken en verantwoordelijkheden

Als Rapportagespecialist (duurzaamheid) zorg je ervoor dat externe rapportages van de verschillende entiteiten en de toezichtrapportages van het verzekeringsbedrijf aantoonbaar van goede kwaliteit zijn. In deze functie zul je naast operationele rapportages ook deelnemen aan het duurzaamheidsproject en fungeren als verbindingspunt om ervoor te zorgen dat collega's uit de hele organisatie je kunnen vinden. Voor de operationele rapportages ligt de nadruk met name op een juiste en tijdige verwerking in overeenstemming met wet- en regelgeving. Voor het duurzaamheidsproject gaat het met name om het uitwerken van de ESRS-regels, gevolgd door het ontsluiten van gegevens en het inrichten van het rapportageproces, waarbij je proactief coördinatie en planning over afdelingen heen oppakt.

  • Het (mede) opstellen van jaarrekeningen en Solvency II-rapportages.
  • Het verzamelen, valideren en consolideren van niet-financiële administraties zoals CSRD.
  • Het (mede) regisseren van de uitvoering van het CSRD-projectplan.
  • Het coördineren en leiden van de rapportage om te voldoen aan de EU-taxonomie door ondersteuning in kennis en het digitaliseren van gegevens.

De rapportage specialist is werkzaam binnen de afdeling Finance & Control; het financiële geweten van onze organisatie. Deze functie ziet toe op de gehele groep. Dit betekent dat je contact hebt met veel verschillende collega's binnen en dat je nauw samenwerkt met de afdeling Finance & Control en vanuit de projectgroep over afdelingen heen. Je rapporteert in deze functie aan de manager financiële rapportage. Samenwerking en flexibiliteit staan voorop. Je zult snel slagen maken in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van zowel jezelf als die van je collega's.

De financiële afdeling kenmerkt zich door een informele en open sfeer, waarbij hard werken gecombineerd wordt met persoonlijke aandacht en betrokkenheid.

Wij verbinden de 10.000 Nederlandse mobiliteitsbedrijven met de 10 miljoen consumenten. Zo helpen we de consument aan betrouwbare mobiliteit en helpen we de branche succesvol ondernemen. We bieden oplossingen die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Van verzekeringen tot financieringen, van data tot online portalen. Zo versterken we de band van rijdend Nederland, en helpen we Nederland vooruit.

Taken en verantwoordelijkheden

Als Rapportagespecialist (duurzaamheid) zorg je ervoor dat externe rapportages van de verschillende entiteiten en de toezichtrapportages van het verzekeringsbedrijf aantoonbaar van goede kwaliteit zijn. In deze functie zul je naast operationele rapportages ook deelnemen aan het duurzaamheidsproject en fungeren als verbindingspunt om ervoor te zorgen dat collega's uit de hele organisatie je kunnen vinden. Voor de operationele rapportages ligt de nadruk met name op een juiste en tijdige verwerking in overeenstemming met wet- en regelgeving. Voor het duurzaamheidsproject gaat het met name om het uitwerken van de ESRS-regels, gevolgd door het ontsluiten van gegevens en het inrichten van het rapportageproces, waarbij je proactief coördinatie en planning over afdelingen heen oppakt.

  • Het (mede) opstellen van jaarrekeningen en Solvency II-rapportages.
  • Het verzamelen, valideren en consolideren van niet-financiële administraties zoals CSRD.
  • Het (mede) regisseren van de uitvoering van het CSRD-projectplan.
  • Het coördineren en leiden van de rapportage om te voldoen aan de EU-taxonomie door ondersteuning in kennis en het digitaliseren van gegevens.

De rapportage specialist is werkzaam binnen de afdeling Finance & Control; het financiële geweten van onze organisatie. Deze functie ziet toe op de gehele groep. Dit betekent dat je contact hebt met veel verschillende collega's binnen en dat je nauw samenwerkt met de afdeling Finance & Control en vanuit de projectgroep over afdelingen heen. Je rapporteert in deze functie aan de manager financiële rapportage. Samenwerking en flexibiliteit staan voorop. Je zult snel slagen maken in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van zowel jezelf als die van je collega's.

De financiële afdeling kenmerkt zich door een informele en open sfeer, waarbij hard werken gecombineerd wordt met persoonlijke aandacht en betrokkenheid.

  • Een HBO/WO diploma bij voorkeur in een financiële richting zoals bedrijfseconomie of accountancy;
  • Bij voorkeur 5 jaar financiële werkervaring opgedaan in het bedrijfsleven of op een accountancy kantoor;
  • Ervaring met het aantoonbaar in control houden van risico's in rapportageprocessen;
  • Ervaring binnen de Financiële dienstverlening is een sterke pré;
  • Ervaring met data-analyse en of een van de volgende (financiële) pakketten zoals Power BI, Afas en Tagetik is een sterke pré.
  • Ervaring met projectmanagement en stakeholderbetrokkenheid is een sterke pré.
  • Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal;
  • Proactieve houding en veranderingsbereid;
  • Iemand die overzicht weet te krijgen en behouden over een complex domein;
  • Positief is ingesteld en humor een belangrijk onderdeel vind in de dagelijkse werkzaamheden.

  • Een HBO/WO diploma bij voorkeur in een financiële richting zoals bedrijfseconomie of accountancy;
  • Bij voorkeur 5 jaar financiële werkervaring opgedaan in het bedrijfsleven of op een accountancy kantoor;
  • Ervaring met het aantoonbaar in control houden van risico's in rapportageprocessen;
  • Ervaring binnen de Financiële dienstverlening is een sterke pré;
  • Ervaring met data-analyse en of een van de volgende (financiële) pakketten zoals Power BI, Afas en Tagetik is een sterke pré.
  • Ervaring met projectmanagement en stakeholderbetrokkenheid is een sterke pré.
  • Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal;
  • Proactieve houding en veranderingsbereid;
  • Iemand die overzicht weet te krijgen en behouden over een complex domein;
  • Positief is ingesteld en humor een belangrijk onderdeel vind in de dagelijkse werkzaamheden.

  • Een passend salaris dat we afstemmen op jouw ervaring.
  • Een 13e maand, 8% vakantiegeld en een winstuitkering - wanneer je vóór 1 juli in het boekjaar bij ons in dienst bent gekomen en we samen een goed jaar hebben gehad.
  • Een jaarcontract en de intentie om deze om te zetten naar een vast dienstverband.
  • Prettig thuiswerken: een internetvergoeding van €35,- netto per maand, een thuiswerkvergoeding van €2,15 netto per thuiswerkdag en de mogelijkheid om voor maximaal €450,- (excl. BTW) aan thuiswerkfaciliteiten te bestellen in onze thuiswerkshop.
  • Ontspanning na inspanning: vijf weken vakantie (200 uur op basis van een fulltime dienstverband) en de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen (104 uur op basis van een fulltime dienstverband).
  • Ons cadeautje aan jou: een dag bijzonder (en dus doorbetaald) verlof wanneer je op een werkdag jarig bent.
  • Comfortabel reizen naar ons kantoor met ons fietsplan en reiskostenvergoeding.
  • Korting op onze particuliere verzekeringen, een collectieve zorgverzekering en een vergoeding van 50% (bruto) van je aanvullende premie van je ziektekostenverzekering.
  • Zoals toegang tot ons all you can learn platform Ontwikkelmij en onze interne Campus, waarin je vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen kunt volgen. Daarnaast vergoeden we standaard de verplichte opleidingen.
  • Een blik op de toekomst: een beschikbare premieregeling bij Zwitserleven. Waarbij jouw pensioenpotje bestaat uit een deel eigen premie en deel premie die wij betalen.

is volop in beweging. En daarom hebben we mensen nodig die uitdagingen niet uit de weg gaan. Vooruitdenkers en -doeners. Mensen die verantwoordelijkheid voelen en nemen. En die samenwerken vanzelfsprekend vinden om te komen tot de beste oplossingen. Combineer jij jouw kennis van zaken met de mentaliteit om jezelf, onze klanten en vooruit te brengen? Dan krijg je daar bij ons alle ruimte en mogelijkheden voor.

  • Een passend salaris dat we afstemmen op jouw ervaring.
  • Een 13e maand, 8% vakantiegeld en een winstuitkering - wanneer je vóór 1 juli in het boekjaar bij ons in dienst bent gekomen en we samen een goed jaar hebben gehad.
  • Een jaarcontract en de intentie om deze om te zetten naar een vast dienstverband.
  • Prettig thuiswerken: een internetvergoeding van €35,- netto per maand, een thuiswerkvergoeding van €2,15 netto per thuiswerkdag en de mogelijkheid om voor maximaal €450,- (excl. BTW) aan thuiswerkfaciliteiten te bestellen in onze thuiswerkshop.
  • Ontspanning na inspanning: vijf weken vakantie (200 uur op basis van een fulltime dienstverband) en de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen (104 uur op basis van een fulltime dienstverband).
  • Ons cadeautje aan jou: een dag bijzonder (en dus doorbetaald) verlof wanneer je op een werkdag jarig bent.
  • Comfortabel reizen naar ons kantoor met ons fietsplan en reiskostenvergoeding.
  • Korting op onze particuliere verzekeringen, een collectieve zorgverzekering en een vergoeding van 50% (bruto) van je aanvullende premie van je ziektekostenverzekering.
  • Ruime leer- en ontwikkelingsmogelijkheden waaronder een vergoeding van eventuele studiekosten, toegang tot onze Campus waarin je vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen kunt volgen en een uitgebreid vitaliteitsprogramma: Fit.


Functie:rapportage specialist duurzaamheid
Startdatum:11-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Rapportage Specialist (Duurzaamheid) – Rapportage Specialist (Duurzaamheid) Bovemij 11-03-2024

Bekijk ook andere vacatures