Vacature Project Manager IT

Project Manager IT in Nijmegen

Project Manager IT - Nijmegen Web-Beheer 2023-11-01T17:08:33+01:00

Project Manager IT - Nijmegen

Functiebeschrijving:

Wat doet een Project Manager IT zoal?

Als Project Manager IT werk je aan diverse projecten die door de business gevraagd worden te begeleiden. Jij bent de veelzijdige voortrekker bij implementatieprojecten. Je bewaakt projectmanagementaspecten zoals financiën, planning, organisatie, risico's en KPI's. Je hebt meerdere projecten onder je hoede en beschikt over de technische bagage om inhoudelijk te kunnen bijsturen. Je houdt van continu zoeken naar verbeteringen binnen je eigen vakgebied als ook binnen de organisatie.

Zo ziet een werkdag eruit:

Een van onze opdrachtgevers, een bouwbedrijf met 500 medewerkers, heeft ons gevraagd om hun e-mailprogramma te vervangen voor Office 365. De opdrachtgever zit tot over z'n oren in het werk, dus ze willen zo min mogelijk impact ervaren van de implementatie. "We moeten door", zegt hij. Jij begrijpt dit en zegt: "Komt voor elkaar".

Zonder inzicht geen overzicht, dus je begint met een inventarisatie. Welke software gebruiken ze nu, welke licenties draaien er en welke licenties moeten er komen? En wanneer moet het worden opgeleverd? Je brengt alles in kaart en deelt het project op in deelprojecten. In de bouw werken ze overdag en de opdrachtgever wil minimale impact ervaren van de implementatie. Je bedenkt dat het het beste is om de werkzaamheden 's nachts uit te voeren. Je schat in welke risico's hierbij komen kijken, zoals de afhankelijkheid van leveranciers en of er voldoende collega's zijn om de werkzaamheden uit te voeren. In de middag zijn de rollen omgedraaid. Je start geen project, maar rond er een af.

Een gemeente is overgegaan op werken in de Cloud. Technisch gezien is het project afgerond maar voor de medewerkers die dagelijks met de systemen werken, is de overgang groot geweest. Je hebt geluiden gehoord dat nog niet iedere ambtenaar even blij is met de nieuwe manier van werken. Je realiseert je dat de klant alleen tevreden is met het project wanneer daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van de nieuwe mogelijkheden. Hoe kan jouw organisatie hierbij helpen? Je overlegt de mogelijkheden met de servicemanager. Goed voorbereid stap je in de auto. Wie weet ligt er een vervolgopdracht in het verschiet. Succes!

Het team bestaat uit technisch specialisten en projectcoördinators. Je zal regelmatig samenwerken met de beheer- en supportafdelingen en proceseigenaren binnen de organisatie. Er is veel kennis en ervaring in diverse kennisgebieden. Je krijgt continu mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen en hebt een deskundig team om je heen.

Gewenst profiel:

Wij zijn op zoek naar:

Een duizendpoot die z'n projectmanagementsporen in de ICT heeft verdiend. Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk, evenals je daadkrachtige manier van werken. Je bent een echte aanpakker. Je werkt georganiseerd en kent de details van je projecten. Je bent communicatief vaardig en hebt een scherp oog voor commerciële kansen.

En ook belangrijk is:

  • Een afgeronde opleiding op MBO+ niveau, bij voorkeur met studierichting ICT of gelijkwaardig;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager;
  • Prince2 certificering, IPMA of gelijkwaardig is een groot pluspunt;
  • Kennis en ervaring met o.a. Microsoft, Cisco, en VMware;
  • Je bent in staat om oplossingen zowel conceptueel als technisch inhoudelijk te beschrijven en te presenteren;
  • Je bent verantwoordelijk en hebt een gevoel voor ondernemen.

Het aanbod:

Dit krijg je ervoor terug:

  • 27 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • Salaris, dat wordt ingeschaald aan de hand van je opleiding en ervaring;
  • Je kunt meedoen aan een collectieve zorgverzekering;
  • Om je werk goed te kunnen doen krijg jij een lease auto of mobiliteitsbudget, laptop en telefoon;
  • Tegen inkoopprijs kan je IT-hardware (voor eigen gebruik) aanschaffen via onze webshop;
  • Wij hanteren het principe: Hybrid Working! Dit houdt in dat jij, uiteraard in overleg met je team en leidinggevende, bepaalt wat voor jou en je team de beste verhouding van werken vanuit kantoor en werken vanuit huis is;
  • Wij brengen een stukje van het kantoor bij jou thuis en zorgen voor een volledige thuiswerkplek!
  • Daarnaast geven we prioriteit aan persoonlijke ontwikkeling en groei door middel van geïndividualiseerde plannen en toegang tot de eigen Academy. Daarnaast bevorderen we een gezonde levensstijl via verschillende Movement-activiteiten.

Voor meer informatie over de functie en de organisatie , neem contact met mij op via of Solliciteren kan via de sollicitatie button.

De organisatie:

Onze opdrachtgever is een van de grootste toonaangevende IT dienstverleners in de BeNeLux en Scandinavië met diverse kantoren in Nederland. Ze heeft de missie om klanten te helpen voorop te blijven lopen door de juiste IT oplossing te bieden, op het juiste moment en voor de juiste prijs. Onze opdrachtgever bestaat in de huidige vorm sinds 2013 en komt voort vanuit een samenvoeging van verschillende vooraanstaande IT bedrijven. Ze is gespecialiseerd in het leveren van managed services met de focus op cloud-, security- en IT-oplossingen met een combinatie van hardware en consultancydiensten van toegevoegde waarde. Onze opdrachtgever is aanwezig op acht verschillende locaties door heel Nederland.

Men biedt een breed portfolio aan ICT-diensten en samenwerkingsverbanden met een groot aantal gerenommeerde vendoren. Er is een organisatiestructuur bestaande uit een aantal teams. Één landelijke 1e lijns supportteam gevolgd door verschillende landelijke teams gericht op verschillende kennisgebieden zoals Cloud, Network & Security en (modern) Workplace. Deze landelijke teams staan dicht bij de klant met korte communicatielijnen en waar verantwoordelijkheid bij de medewerkers zelf het verschil maken. Samen zijn wij in staat om grootschalige en technisch uitdagende dienstverlening aan klanten te leveren. Onze hoge klanttevredenheid heeft geleid tot groei van onze organisatie en wij willen het succes de komende jaren verder uitbouwen.

Voor meer informatie over de functie en de organisatie , neem contact met mij op via of Solliciteren kan via de sollicitatie button.



Functie:it projectmanager
Startdatum:02-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Project Manager IT Magensis Services 02-11-2023

Bekijk ook andere vacatures