Vacature IPC Manager

IPC Manager in Nijmegen

Incident, Problem & Change IPC) Manager - Tech & Change

Ben jij een gepassioneerde, proactieve zelfstarter met een aantal jaar ervaring in een soortgelijke functie? Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waarin men met de nieuwste technologieën werkt? Vind jij het een uitdaging om mee te denken in het auditproces, en hierin bij te dragen aan het leggen van een fundament binnen onze organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Incident, Problem & Change IPC) Manager - Tech & Change

Ben jij een gepassioneerde, proactieve zelfstarter met een aantal jaar ervaring in een soortgelijke functie? Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waarin men met de nieuwste technologieën werkt? Vind jij het een uitdaging om mee te denken in het auditproces, en hierin bij te dragen aan het leggen van een fundament binnen onze organisatie?

Wij verbinden de 10.000 Nederlandse mobiliteitsbedrijven met de 10 miljoen consumenten. Zo helpen we de consument aan betrouwbare mobiliteit en helpen we de branche succesvol ondernemen. We bieden oplossingen die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Van verzekeringen tot financieringen, van data tot online portalen. Zo versterken we de band van rijdend Nederland, en helpen we Nederland vooruit.


Taken en verantwoordelijkheden


Als IPC manager bekleed je een brede en verantwoordelijke rol binnen de organisatie. Je hebt de focus op problem management, incident management en changeprocessen. Vanuit je rol ben je verantwoordelijk om vanuit bestaande (IPC) processen een standaard werkwijze voor de hele organisatie op te stellen en implementeren welke voldoen aan geldende wet- en regelgeving. Je creëert draagvlak voor het uitvoeren van het totale IPC-proces en zorgt daarbij voor de juiste rapportage over de uitvoering. De core applicatie voor IPC-processen binnen de organisatie is ServiceNow. Vanuit je rol zal je nauw samenwerken met de Product Owner ServiceNow. Verder ben je verantwoordelijk voor het Change Advisory Board (CAB) overleg, welke je organiseert. Optimale interne en externe communicatie omtrent changes is van groot belang. Je zorgt voor duidelijkheid rondom changes bij de verschillende teams en ondersteunt service delivery management in de afstemming met afnemers. Tevens waarborg je dat een actuele planning beschikbaar is van elke geautoriseerde change, rekening houdend met de SLA-afspraken.

Je zorgt ervoor dat het IPC proces optimaal verloopt en dat de vraag van de klant opgeleverd wordt conform verwachting van de klant. Een greep uit je takenpakket:

  • Je registreert, evalueert, prioriteert, plant,?implementeertimplementeert, documenteert en wijst RFC's toe volgens het Incident, Problem en Change Managementproces;
  • Je stuurt engineers aan om een gepaste voorbereiding en een tijdige en kostefficiënte uitvoering te borgen;
  • Je rapporteert over de voortgang van changes rekening houdend met de specifieke statussen en types van changes;
  • Je overlegt met de release manager welke changes er doorgevoerd dienen te worden in het kader van nieuwe releases en organiseert je hiernaar;
  • Je rapporteert over het aantal incidenten gerelateerd aan uitgevoerde changes en stelt actieplannen op om de impact in de toekomst te minimaliseren;
  • Je organiseert RFC-meetings met de klant, maakt notulen en volgt actiepunten op.

De collega's in het team zijn proactieve en energieke mensen die sterk in hun schoenen staan en een positief kritische houding aan durven te nemen. Daarnaast is humor en samenwerken met elkaar vanzelfsprekend. Leren en ontwikkelen staan hoog in het vaandel in dit team, waardoor je het maximale uit jezelf kunt blijven halen. Je maakt dus onderdeel uit van een professioneel team met veel kennis en passie voor het vak.

Wij verbinden de 10.000 Nederlandse mobiliteitsbedrijven met de 10 miljoen consumenten. Zo helpen we de consument aan betrouwbare mobiliteit en helpen we de branche succesvol ondernemen. We bieden oplossingen die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Van verzekeringen tot financieringen, van data tot online portalen. Zo versterken we de band van rijdend Nederland, en helpen we Nederland vooruit.

Taken en verantwoordelijkheden

Als IPC manager bekleed je een brede en verantwoordelijke rol binnen de organisatie. Je hebt de focus op problem management, incident management en changeprocessen. Vanuit je rol ben je verantwoordelijk om vanuit bestaande (IPC) processen een standaard werkwijze voor de hele organisatie op te stellen en implementeren welke voldoen aan geldende wet- en regelgeving. Je creëert draagvlak voor het uitvoeren van het totale IPC-proces en zorgt daarbij voor de juiste rapportage over de uitvoering. De core applicatie voor IPC-processen binnen de organisatie is ServiceNow. Vanuit je rol zal je nauw samenwerken met de Product Owner ServiceNow. Verder ben je verantwoordelijk voor het Change Advisory Board (CAB) overleg, welke je organiseert. Optimale interne en externe communicatie omtrent changes is van groot belang. Je zorgt voor duidelijkheid rondom changes bij de verschillende teams en ondersteunt service delivery management in de afstemming met afnemers. Tevens waarborg je dat een actuele planning beschikbaar is van elke geautoriseerde change, rekening houdend met de SLA-afspraken.

Je zorgt ervoor dat het IPC proces optimaal verloopt en dat de vraag van de klant opgeleverd wordt conform verwachting van de klant. Een greep uit je takenpakket:

  • Je registreert, evalueert, prioriteert, plant,?implementeertimplementeert, documenteert en wijst RFC's toe volgens het Incident, Problem en Change Managementproces;
  • Je stuurt engineers aan om een gepaste voorbereiding en een tijdige en kostefficiënte uitvoering te borgen;
  • Je rapporteert over de voortgang van changes rekening houdend met de specifieke statussen en types van changes;
  • Je overlegt met de release manager welke changes er doorgevoerd dienen te worden in het kader van nieuwe releases en organiseert je hiernaar;
  • Je rapporteert over het aantal incidenten gerelateerd aan uitgevoerde changes en stelt actieplannen op om de impact in de toekomst te minimaliseren;
  • Je organiseert RFC-meetings met de klant, maakt notulen en volgt actiepunten op.

De collega's in het team zijn proactieve en energieke mensen die sterk in hun schoenen staan en een positief kritische houding aan durven te nemen. Daarnaast is humor en samenwerken met elkaar vanzelfsprekend. Leren en ontwikkelen staan hoog in het vaandel in dit team, waardoor je het maximale uit jezelf kunt blijven halen. Je maakt dus onderdeel uit van een professioneel team met veel kennis en passie voor het vak.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring in de IT en minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Afgeronde opleiding als ITIL Service Manager in IT Service management of vergelijkbaar;
  • Relevante ervaring met eerdere opzet en implementatie van IPC-processen;
  • Kennis van het IT4IT framework; ervaring met ServiceNow is een pré.
  • Communicatief vaardig en in staat relaties op te bouwen en te onderhouden op verschillende niveaus binnen de organisatie;
  • Iemand met een goed analytisch vermogen en door je omgevingsbewustzijn weet je mensen te motiveren en activeren;
  • Je bent ondernemend en toont initiatief;
  • Je hebt een visie op de procesorganisatie;
  • Je bent gewend om te werken in een Agile procesomgeving.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring in de IT en minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Afgeronde opleiding als ITIL Service Manager in IT Service management of vergelijkbaar;
  • Relevante ervaring met eerdere opzet en implementatie van IPC-processen;
  • Kennis van het IT4IT framework; ervaring met ServiceNow is een pré.
  • Communicatief vaardig en in staat relaties op te bouwen en te onderhouden op verschillende niveaus binnen de organisatie;
  • Iemand met een goed analytisch vermogen en door je omgevingsbewustzijn weet je mensen te motiveren en activeren;
  • Je bent ondernemend en toont initiatief;
  • Je hebt een visie op de procesorganisatie;
  • Je bent gewend om te werken in een Agile procesomgeving.

  • Een passend salaris dat we afstemmen op jouw ervaring.
  • Een 13e maand, 8% vakantiegeld en een winstuitkering - wanneer je vóór 1 juli in het boekjaar bij ons in dienst bent gekomen en we samen een goed jaar hebben gehad.
  • Een jaarcontract en de intentie om deze om te zetten naar een vast dienstverband.
  • Een internetvergoeding van 35 euro netto per maand en een thuiswerkvergoeding van 2 euro netto per werkdag. Want thuiswerken kost ook geld.
  • Ontspanning na inspanning: vijf weken vakantie (200 uur op basis van een fulltime dienstverband) en de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen (104 uur op basis van een fulltime dienstverband).
  • Een fijne verjaardag! Ons cadeautje aan jou: een dag bijzonder (en dus doorbetaald) verlof wanneer je op een werkdag jarig bent.
  • Comfortabel reizen naar ons kantoor met ons fietsplan en reiskostenvergoeding.
  • Korting op onze particuliere verzekeringen, een collectieve zorgverzekering en een vergoeding van 50% (bruto) van je aanvullende premie van je ziektekostenverzekering.
  • Ruime leer- en ontwikkelingsmogelijkheden waaronder een vergoeding van eventuele studiekosten, toegang tot onze Bovemij Campus waarin je vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen kunt volgen en een uitgebreid vitaliteitsprogramma: Bovemij Fit.
  • Een blik op de toekomst: een beschikbare premieregeling bij Zwitserleven. Waarbij jouw pensioenpotje bestaat uit een deel eigen premie en deel premie die wij betalen.


Functie:ipc manager
Startdatum:06-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. IPC Manager Bovemij 06-11-2023

Bekijk ook andere vacatures