Vacature Consulent Zelfstandigen

Consulent Zelfstandigen in Nijmegen

Referentienummer: IZLVAC2023 Startdatum: 10-11-2023 Sluitingsdatum: 22-11-2023 Opleiding HBO Salaris Max € 4.537,- Uren 32/36 uur Afdeling Inkomen, zorg en Leerrecht

Reageer tot en met 22-11-2023

Als gemeente Nijmegen dragen we actief bij aan de realisatie en het in stand houden van de werkgelegenheid in de stad. Onze bijdrage bieden we door in potentie gezonde bedrijven financieel te ondersteunen. Ondernemers in Nijmegen richten zich tot ons, Het OndernemersPunt, als hét servicepunt. Wij beantwoorden binnen onze organisatie alle ondernemersvragen, we denken mee of we zorgen ervoor dat (startende) ondernemers in contact komen met de juiste persoon. Dat doen we binnen de gemeente, bij belangenorganisaties in de stad en in de regio. Zo dragen wij actief bij aan de werkgelegenheid in de stad.

Wat ga je doen?

Als ondernemers te maken krijgen met financiële tegenvallers, dan kan dat forse gevolgen hebben. De kranten staan er elke dag vol van. Misschien is er tijdelijk onvoldoende inkomen of ontstaan er te veel schulden. Dan kunnen ondernemers een beroep doen op het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz-regeling). Wij zorgen ervoor dat deze mensen een beroep kunnen doen op deze regeling of we helpen ondernemers te starten als ze bijvoorbeeld vanuit een uitkering beginnen met een eigen bedrijf. Iemand kan dan ondersteuning krijgen van een coach bij het opstellen van een ondernemersplan. Wanneer zo'n ondernemersplan wordt goedgekeurd dan kan via de Bbz-regeling inkomensondersteuning en/of een rentedragende lening worden verstrekt. We helpen ondernemers ook bij geldzorgen door schulden. Dit doe je binnen een team waarin je veelvuldig met je collega adviseurs spart: je bent dus géén solist, maar er is ruimte voor eigen stijl.

Jouw hoofdtaken zijn:

  • Jij voert zelfstandig gesprekken met zowel de starters als ondernemers die een beroep willen doen op de Bbz-regeling.
  • Jij weet hoe te kijken naar hun bedrijfsideeën en beoordeelt die op levensvatbaarheid en je schat (financiële) kansen en risico's in.
  • Aan jou de taak te bezien of uitstroom via een eigen bedrijf kansrijk is. Bovendien bekijk je samen met gevestigde ondernemers welke mogelijke oplossingen er zijn voor hun financiële vragen: je denkt met hen na en stelt vast of en welke ondersteuning kan worden ingezet.

Wie zijn wij?

Je werkt in team van 8 personen, hiervan houden 6 adviseurs zich bezig met de Bbz-regeling. Wekelijks worden de aanvragen verdeeld. Je hebt veel zelfstandigheid in het indelen van je werkzaamheden, waarbij met elkaar sparren over inhoudelijke vraagstukken zeer wordt gewaardeerd. Elkaar helpen is daarbij vanzelfsprekend, wat mede zorgt voor een prettige en informele werksfeer.

Wat bieden wij jou?

Werken bij de gemeente Nijmegen doe je vanuit je hart en daar belonen wij je graag voor. Benieuwd wat je ervoor terug krijgt? Lees dan verder!

  • Een mooi salaris in schaal 9. Afhankelijk van jouw ervaring ontvang je een salaris tussen de € 3167 en € 4537 bruto per maand bij een volledige werkweek van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% per jaar. Extra dagen bijkopen behoort dus tot de mogelijkheden!
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op vast, voor 32 tot 36 uren per week.
  • Een hybride manier van werken. Jij past jouw werkplek en tijden aan zodat het past bij jouw functie en persoonlijke situatie.
  • Een mooi opleidingsaanbod. We bieden je de ruimte om je te kunnen blijven ontwikkelen en het beste uit jezelf te halen. Zowel fysiek als digitaal. De keuze is aan jou!

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een fijne collega waarvoor cijfermatig denken en werken een tweede natuur is. Je kent de wereld van ondernemers, je snapt hun uitdagingen, vragen en schat risico's en kansen in. Het maakt verder niet uit wie jij voor je hebt. Een directeur van een handelsonderneming of de groenteboer om de hoek, jij sluit naadloos aan op de behoeften van je gesprekspartner: bij jou voelen ze zich in goede handen. Jij begrijpt als geen ander: achter de vraag zit een mens en daar heb je aandacht voor. Je kunt mensen motiveren en waar nodig confronteren. Je bent een verbinder met aandacht voor de collega's en organisaties met wie we samenwerken. Ook ben je digitaal goed onderlegd ofwel hebt het talent dat te ontwikkelen.

We zien het volgende graag terug op je cv:

  • HBO werk-en denk niveau
  • Financiële achtergrond of kennis is een pre
  • Kennis van of ervaring met de Participatiewet is een pré.

Waar kom je te werken?

Werken bij de gemeente Nijmegen doe je vanuit je hart. Omdat je graag meedeint met het ritme van de stad. Als onderdeel van een bruisend geheel. Als je struint door het Kronenburgpark of uitkijkt over de Waal. Verbonden met en verantwoordelijk voor een oude stad die niet stil kan blijven staan. Een stad met een prachtige historie en een nog mooiere toekomst. Want hier blijven mensen zichzelf keer op keer uitvinden. Hier is ruimte om te experimenteren en van elkaar te leren. Je krijgt het vertrouwen om je werk op jouw manier te doen. Zodat de oudste stad van Nederland voorop blijft lopen. Zonder daarbij iemand achter te laten. Want Nijmegen is van ons. Voor iedereen met hart voor de stad. En oog voor de toekomst.

Maakt jouw hart een sprongetje bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct! Je kan reageren tot en met woensdag 22 november 2023. Heb je toch nog vragen? vertelt je graag meer! Je kan hem bereiken via: /



Functie:consulent zelfstandigen
Startdatum:11-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3167 – 4537
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Nijmegenleeft

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nijmegenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Consulent Zelfstandigen Gemeente Nijmegen 11-11-2023

Bekijk ook andere vacatures