Dit weekend heeft RBT KAN in samenwerking met NBTC Holland Marketing 50 Duitse journalisten mogen ontvangen in de regio Arnhem Nijmegen en de Veluwe. De fiets, uitgevonden door de Duitser Karl Drais, bestaat dit jaar 200 jaar. Voor NBTC aanleiding om fietsen in Nederland extra onder de aandacht te brengen bij de Duitse bezoekers met de campagne #lekkerradeln.

Met het organiseren van een fietsestafette voor Duitse journalisten door de prachtige omgeving, aantrekkelijke steden en dorpen, cultuur en natuur, mooie fietsroutes en een goed fietsknooppuntennetwerk worden Duitsers geïnspireerd om te komen fietsen in Gelderland.

Gedurende een drie daags persbezoek hebben 50 Duitse bloggers en journalisten middels een fietsestafette in verschillende groepen door de regio Arnhem Nijmegen en Veluwe gefietst. Tijdens de hun fietstocht brachten de journalisten onder andere een bezoek aan Nijmegen met het Honigcomplex, Arnhem met Park Sonsbeek, Het Nationale Park de Hoge Veluwe en Paleis Het Loo in Apeldoorn.

Herre Dijkema, directeur RBT KAN: “We presenteren onze regio aan de Duitsers als ‘Das andere Holland’, een gastvriendelijke bestemming dichtbij, met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden. De Duitser is enthousiast over onze goede fiets-faciliteiten,  een goed netwerk, mooie routes, gastvrije stops en prachtige natuur en cultuur. Deze fietsestaffette heeft de Duitse journalisten veel informatie en inspiratie over de regio Arnhem Nijmegen opgeleverd. Zij kunnen daarmee mooie artikelen schrijven en zo bereiken we heel veel Duitsers die enthousiast kunnen worden om deze prachtige regio te komen bezoeken.”

RBT KAN voert dit voorjaar een groot marketingprogramma uit om de Duitse gasten te stimuleren een vakantie in de regio door te brengen. Nederland ontving in 2016 bijna 4,6 miljoen Duitse bezoekers en dat aantal groeit nog steeds. Ook voor de regio Arnhem Nijmegen is de Duitse gast de belangrijkste buitenlandse bezoeker.