De toeristische sector zet in 2017 sterk in op de ontvangst van meer Duitse gasten. Onder aanvoering van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) wordt een grote hoeveelheid aan marketingactiviteiten ingezet voor de Duitse markt.

De activiteiten worden breed ondersteund door het toeristisch bedrijfsleven. De regio is goed zichtbaar dankzij prominente persaandacht in Duitse media en met de campagne ‘Das andere Holland´ zijn er veel online-activiteiten gericht op Duitsers. De social media-kanalen van de campagne vertonen interessante aanbiedingen en bloggers vertellen er hun verhalen aan hun volgers.

Maar ook achter de schermen investeert RBT KAN in de vergroting van gastvrijheid voor Duitse gasten en zijn er online trainingen voor ondernemers. Pasen is het traditionele begin van het toeristenseizoen, niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland. RBT KAN en de ondernemers in de regio Arnhem Nijmegen verwachten dit seizoen veel binnenlandse vakantiegangers maar ook een toename van het aantal Duitse gasten.