Met nog ongeveer twee maanden te gaan voor de honderdste editie hebben al meer Vierdaagse deelnemers dan ooit zich aangemeld voor een profielpagina bij website www.devierdaagsesponsorloop.nl. Was de eindstand tijdens de Vierdaagse in 2015 nog 573 deelnemers, nu zijn er al meer dan 600 deelnemers die hun wandelprestatie aan een goed doel koppelen. En uit ervaring blijkt dat juist in de laatste periode voor de Vierdaagse het aantal aanmeldingen snel groeit.

De Vierdaagse Sponsorloop helpt Vierdaagse deelnemers om op een simpele en doeltreffende wijze hun deelname aan de Vierdaagse ook te gebruiken om geld in te zamelen voor een door hen zelf gekozen goed doel.  Met een eigen profielpagina op website De Vierdaagse Sponsorloop kunnen lopers bijvoorbeeld bij familie, vrienden, collega’s, buurt- en clubgenoten bekendmaken dat zij als Vierdaagse deelnemer ook een goed doel steunen en hen vragen om een donatie te doen. Aan het eind van de Vierdaagse wordt het totaalbedrag dat die Vierdaagse loper dan aan donaties heeft ontvangen, in zijn geheel overgemaakt naar dat goede doel.

Meer dan 200 Goede doelen

De Vierdaagse deelnemers die al meedoen aan De Vierdaagse Sponsorloop tijdens de 100ste hebben inmiddels al meer dan 200 verschillende goede doelen gekozen waarvoor zij zich willen inzetten. Ook dat is al een record. Niet eerder in de vijfjarige ‘historie’ van De Vierdaagse Sponsorloop werden zoveel goede doelen gekoppeld aan de Vierdaagse wandelmarsen.

De goede doelen variëren enorm. Van een internationaal bekende organisatie zoals Pink Ribbon waarvoor Elly van der Hulst (zie foto) heeft gekozen tot de veel minder bekende Stichting Jarige Job die zich inzet om kinderen een feestelijke verjaardag te laten vieren ook als het gezinsbudget dat niet toelaat of de Sunset March in Nijmegen, waarvoor de veteranen in het kader van het v-fonds lopen.