Wageningen heeft zich per 1 januari 2016 aangesloten bij de toeristische marketing en promotie van het Regionaal bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN). Op deze wijze kan er ook op toeristisch gebied intensief worden samengewerkt met als doel bezoekers genereren, die langer blijven, meer besteden en die vooral ook terugkomen.

RBT KAN is actief op de Nederlandse, Belgische, Duitse en Britse markt bij verschillende toeristische doelgroepen. Initiatieven als de Liberation Route Europa, Spannende Geschiedenis en de campagne Gelderland levert je mooie streken zijn afkomstig van RBT KAN. Liberation Route Europe probeert op toegankelijke wijze de persoonlijke belevenissen van mensen in de laatste fase van de Tweede Wereldoorlog in stand te houden.

Spannende Geschiedenis neemt je mee op reis door de Gelderse geschiedenis. Aan de hand van tijdlijnen maak je kennis met grafheuvels, imposante kastelen, machtige forten en adellijke landhuizen. Naast de promotie van de verschillende thema’s zoals wandelen, fietsen en weekendjes weg is er ook volop aandacht voor het profileren van Wageningen zowel on- als offline voor de bijzondere plekken in Wageningen zoals het Depot en Hotel de Wereld. RBT KAN zal derhalve ook de samenwerking aangaan met ondernemers in Wageningen.

De regio Arnhem Nijmegen (Arnhem, Veluwezoom, Liemers, Betuwe, Rijk van Nijmegen en Land van Maas en Waal) kende in 2014 jaarlijks ca. 42 miljoen dagtochten, 1,3 miljard euro aan bestedingen en 1,2 miljoen toeristische overnachtingen (Bron: Toeristische Monitor ZKA Partners, 2014 ).