De Vierdaagse Sponsorloop breekt nu al, een maand voor de start van de 99ste Vierdaagse op 21 juli, records.

Vergeleken met hetzelfde moment als vorig jaar, staan er 40% méér sponsorlopers ingeschreven, die samen ook fors meer donateurs op de been hebben gebracht dan in vorige jaren een maand voor de start. Ook het aantal goede doelen dat profiteert van de inspanningen van de Vierdaagse Sponsorlopers groeit. Met nog een maand te gaan, is de verwachting gerechtvaardigd dat de uiteindelijke opbrengst van de Vierdaagse Sponsorloop 2015 het record uit 2012 (€ 355.690,- ten gunste van 178 goede doelen) zal breken.

Op 19 juni waren al 483 Vierdaagse deelnemers voorzien van een persoonlijke profielpagina op de website van de Vierdaagse Sponsorloop. Stichting DE 4DAAGSE faciliteert de wandelaars in zo’n profielpagina, waarmee zij eenvoudig en zonder poespas de financiële opbrengst van hun sportieve prestatie kunnen bestemmen voor een door hen zelf te kiezen goed doel.

Tussenstand
Bij elkaar hadden op 19 juni 5.464 donateurs een bedrag toegezegd. Op de peildatum stond er al een totaalbedrag van € 165.170,- op de teller. Tot nu toe gaan welgeteld 169 goede doelen profiteren van de Vierdaagse Sponsorloop.

Op de website wordt een ranglijst gepubliceerd van wandelaars die de hoogste opbrengst scoren met hun actie.  Ook is te zien welke goede doelen aan kop gaan wat betreft de revenuen. KWF Kankerbestrijding/Radboud Oncologie Fonds voert die lijst aan, gevolgd door Stichting ALS Nederland en Stichting Signaalhond.

Sponsoren van Vierdaagse wandelaars of de goede doelen kan tot en met de laatste Vierdaagsedag 2015, vrijdag 24 juli. Kijk op www.devierdaagsesponsorloop.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.