Geen enkele branche komt er meer onderuit… klanten zoeken voor van alles en nog wat informatie op internet. Ze bekijken reviews van andere gebruikers, zoeken op Google, op nieuwssites, in blogs en op social media kanalen. De enorme veranderingen die organisaties in hun communicatie door hebben moeten
voeren staan echter niet stil. In tegendeel, Google bijvoorbeeld past om de haverklap de factoren aan waarop het een site hoog of laag laat scoren. En dan is het optimaliseren van je website om in Google hoog naar voren te komen anno 2015 zeker niet meer voldoende. Veel trucs van de afgelopen jaren blijken anno 2015 zelfs averechts te werken. Google is slim geworden en straft ‘spam’ genadeloos af.

Search engine optimization (SEO), in het Nederlands zoekmachine optimalisatie, is door de jaren heen steeds belangrijker geworden. Talloze bedrijven zetten SEO specialisten aan de slag om te zorgen dat hun website of webshop zo hoog mogelijk scoort in Google. Want één positie hoger staan dan de concurrent betekent vaak een enorm verschil in het aantal bezoekers naar de website. Het percentage van het aantal mensen dat doorklikt van de zoekresultatenpagina naar de website noemt men de click-through-rate (CTR). Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde CTR voor het zoekresultaat dat op nummer 1 staat 33% bedraagt en al daalt naar 18% voor nummer 2 en 11% voor nummer 3. Op nummer 10, de laatste plaats op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google, is de CTR nog 2,4%. Deze cijfers maken duidelijk wat het belang voor veel organisaties is om te investeren in zoekmachine optimalisatie.

foto honigcomplex

 

Nijmegen
Het optimaliseren van een website of webshop ten behoeve van vindbaarheid is zowel een kunst als een wetenschap. De Google algoritmes die bepalen hoe hoog een site scoort in de zoekresultaten zijn streng geheim. SEO specialisten van over de hele wereld hebben honderden aspecten in kaart gebracht die allemaal in meer of mindere mate invloed uitoefenen op ranking van een website. Google heeft met haar zoekmachine maar één doel: relevante informatie tonen van hoge kwaliteit. Alle online veranderingen, ook bij Google, gaan echter zo snel dat het voor veel bedrijven, zelfs voor online marketeers amper bij te benen is. Kansa merkt dat veel mensen op internet door de bomen het bos niet meer zien. Dit komt doordat veel informatie op internet al achterhaalt is omdat veranderingen in de algoritmes elkaar blijven opvolgen. Daarom organiseert Google Partner Kansa online marketing op 21 mei een GOOGLE NIGHT in Nijmegen. In het inspirerende Honigcomplex worden deelnemers van de Google Night in één avond helemaal bijgepraat door de SEO specialisten van Kansa. Zo weten deelnemers na deze avond wat ze moeten doen en wat ze vooral niet (meer) moeten doen om de vindbaarheid van hun website te verbeteren. Deze avond is bedoeld voor mensen die verantwoordelijk zijn voor de score van een website of webshop in de zoekresultaten. De uitleg is zeer praktijkgericht en ook voor starters goed te begrijpen.

De deelnamekosten bedragen € 89,- excl. BTW. Aanmelden kan via www.kansa.nl/google-night

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.