In het voorjaar en najaar van 2014 zijn bij de STER TV Commercials en Tagons over de Gelderse Streken uitgezonden. Deze spots zijn middels een STERpanelonderzoek onderzocht en daaruit is gebleken dat de commercials succesvol waren.

Highlights resultaten onderzoek
De resultaten zijn afgezet (benchmark) tegenover alle onderzochte commercials door STER en tegenover de commercials uit de branche reizen/toerisme:

– De commercial geeft een goed gevoel – 53% – t.o.v. 22 % alle commercials en 26% branche T/R

– De commercial geeft me het gevoel dat de Gelderse streken echt wat voor mij zijn – 26 % – t.o.v. 9 % alle commercials en 10% branche T/R

– Deze commercial zet mij aan om Gelderland te bezoeken – 28 % – t.o.v. 10 % alle commercials en 9% branche T/R Social

Media campagne
Naast de commercials is ook een grote Social mediacampagne opgezet om bekendheid voor de Gelderse Streken te genereren. De Social Media campagne Gelderse Streken bereikt inmiddels 20.000 volgers per dag.

Quote gedeputeerde Jan Jacob van Dijk
“Het doel van de campagne is mensen te interesseren voor een bezoek aan Gelderland. Meer bezoekers leiden tot meer bestedingen en meer werkgelegenheid in Gelderland. Daarom steunen we vanuit de provincie deze campagne. Dan is het heel mooi te zien dat het mensen aanspreekt”, aldus Gelders gedeputeerde Jan Jacob van Dijk.

De campagne wordt uitgezonden op NPO 1,2 en 3.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.