Bergwandelen in Oostenrijk. Foto: Peter Burgstaller

Oostenrijk, uitpakken en meer beleven, bijvoorbeeld in Alpen4Daagse

‘Oostenrijk, uitpakken en meer beleven’ is het motto van de campagne waarmee het Oostenrijks Toeristenburo wandelland Oostenrijk tijdens de 99ste Vierdaagse aan de man zal brengen. Het Oostenrijks Toeristenburo gaat daartoe met Stichting DE 4DAAGSE een sponsorovereenkomst aan.

In de campagne tijdens de 99ste Vierdaagse komt de nadruk te liggen op de regio’s Karinthië en Kitzbühel Alpen. In Karinthië wordt van 7 tot en met 10 september van dit jaar voor de tweede maal de Alpen4Daagse georganiseerd, wederom met de inbreng van knowhow van Stichting DE 4DAAGSE en de Koninklijke Wandel Bond Nederland.

Al van oudsher mag Oostenrijk zich bij uitstek een wandelland noemen. Alle typen wandelaars komen er volledig aan hun trekken. Een stevige tocht naar de toppen van de Alpen of juist een rustige (en vlakke) wandeling langs meren of door de dalen, een meerdaagse huttentocht of trektochten, bijvoorbeeld met kinderen maar zonder bagage (die wordt gebracht!), langs hotels, de mogelijkheden zijn gevarieerd en zeer uitgebreid.
Wie al eens in de zomer een vakantie in Oostenrijk heeft doorgebracht, weet hoeveel prachtige routes er klaar liggen om je van de mooiste panorama´s te voorzien. Wandelen in de Oostenrijkse bergwereld is de meeste geliefde vakantievorm voor 40% van de Nederlandse vakantiegangers in Oostenrijk in de zomer.

Dat Nederlanders Oostenrijk als beste vakantieland van 2014 hebben uitgeroepen is dan ook geen toeval. Op basis van 2,8 miljoen beoordelingen op de onafhankelijke reiswebsite Zoover blijkt dat Nederlanders Oostenrijk met rapportcijfer 8,18 op de eerste plaats zetten van de 10 populairste vakantielanden. Gemiddeld geven de Nederlanders hun vakantie in Oostenrijk een 8,15 als rapportcijfer. Het meest tevreden waren vakantiegangers die een Bed & Breakfast in Oostenrijk boekten. Zij gaven gemiddeld een 9,17 voor hun verblijf.

De betrokkenheid van Oostenrijk bij de 99ste Vierdaagse komt tot uiting in diverse (social) media die de Vierdaagse ten dienste staan. Wandelland Oostenrijk wordt nadrukkelijk gepromoot op de derde dag –de Dag van Groesbeek- als Oostenrijk de volledige aankleding van een vers water tappunt aan de Zevenheuvelenweg voor zijn rekening neemt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.