Nijmegen – Op het nieuws werd al duidelijk dat op landelijke schaal de koopavond steeds minder populair blijkt. Vrijwel overal hebben winkeliers te maken met een sterke achteruitgang van bezoekers. In Gelderland is dit niet anders, sterker nog, de daling van het aantal bezoekers van koopavonden in Gelderland is extreem te noemen. In Nijmegen kwamen ten opzichte van 3 jaar geleden zo’n 60% minder mensen af op een koopavond. Voor Nijmegen komen deze cijfers hard aan, maar de binnenstadsmanager van Nijmegen heeft wel een verklaring; de koopzondag. De koopzondag is in populariteit aan het winnen. Buiten dat lijkt de binnenstadsmanager voorbij te gaan aan het feit dat mensen wellicht steeds minder te besteden hebben, en dus gewoon minder shoppen.

De binnenstadsmanager pleit voor een andere invulling van de koopavonden in Nijmegen. Zo zou de zaterdag een optie kunnen zijn ten opzichte van donderdag, dat midden in de week valt. De matige cijfers openen een deur voor winkeliers, winkeliers lijken wakker. Niet langer zouden winkeliers moeten vasthouden aan de klassieke openingstijden, winkeliers moeten de klant op hun wenken bedienen. Daarom is luisteren naar de klant belangrijk, voor beide partijen wel te verstaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.