GELDERLAND – Afgelopen weekend heeft een groep van twintig Britse touroperators de regio Arnhem Nijmegen en de Veluwe bezocht. Een zakelijk initiatief van Regiomarketing Gelderland  om beide streken ook op de Britse markt onder de aandacht van het publiek te brengen. Immers, hoe meer Britse touroperators Gelderland in hun reisprogramma’s opnemen, hoe meer Britse toeristen de regio zullen bezoeken. Regiomarketing Gelderland stelde een boeiend programma samen, geënt op de activiteiten rondom 70 jaar Operation Market Garden en de Liberation Route. Vanzelfsprekend zijn ook attracties en bezienswaardigheden, binnensteden en riviercruisevaartmogelijkheden  in de regio bezocht, opdat de beleidsmakers zich een goed beeld van de toeristische aantrekkelijkheid konden vormen.

70 jaar Operation Market Garden
In 2014 is het 70 jaar geleden dat de geallieerden Operation Market Garden inzetten, wat heeft geleid tot de bevrijding van West-Europa. Dat wordt dit jaar op uitgebreide schaal herdacht, wat leidt tot grote interesse van de (inter)nationale media. De Britse touroperators is afgelopen weekend een uitgebreid programma aangeboden met bezoek aan die plekken die een hoofdrol op het wereldtoneel hebben gespeeld in 1944 en 1945. De benadering van de reisindustrie is een structurele activiteit van Regiomarketing Gelderland. Niet alleen de Britse markt wordt op deze wijze bewerkt, maar ook voor de Duitse en de Belgische markt worden dergelijke kennismakingsreizen gehouden. In het kader van de herdenking 70 jaar Operation Market Garden zijn er ook vergelijkbare initiatieven op de Amerikaanse en Canadese markt.

Attracties en musea
Met de groep touroperators zijn afgelopen weekend nog meer attracties en bezienswaardigheden in de regio bezocht. Zo werden onder andere Paleis Het Loo, de Tuinen van Appeltern, Wijnhoeve de Heikant in Groesbeek bezocht, maar werd ook een stadswandeling door Arnhem ondernomen. Uiteraard ontbraken het Kröller-Müller Museum, Airbornemuseum Hartenstein en het Bevrijdingsmuseum 1944-1945 niet in het programma. Het programma is tot stand gekomen in samenwerking met Bilderberg Hotels, OAD en Stena Line.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.