ELST – Vandaag is de app VVV NL officieel gelanceerd. Een product dat is gebouwd door VVV Nederland  in nauwe samenwerking met REGIOMARKETING GELDERLAND. Met de gratis app heeft de gebruiker overal en altijd de meest uitgebreide en actuele vrijetijdsinformatie van de regio Arnhem Nijmegen bij de hand. Behalve over deze regio geeft de app ook de actuele informatie over de rest van Nederland. De app is gratis te downloaden vanuit de app stores.

 

Actueel, gratis en compleet

De informatie in de VVV NL app over de regio Arnhem Nijmegen is afkomstig van REGIOMARKETING GELDERLAND. Daarmee biedt de app het grootste, meest actuele en meest betrouwbare aanbod van vrijetijdsinformatie van het gebied. Omdat de VVV NL app uitgaat van GPS-locaties, is de informatie altijd relevant. Waar je ook maar bent in de regio Arnhem Nijmegen, overal presenteert de app je de meest actuele informatie over de plek waar je je op dat moment bevindt. De samenwerking met de andere VVV’s en bureaus voor toerisme in de rest van Nederland garandeert ook de kwaliteit van informatie over de andere delen van ons land. Daarmee is het een product, dat een waardevolle toevoeging is op iedere smartphone. De iOS en Android versie van de VVV NL app is gratis verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store.

 

Wat kun je ermee?

Naast informatie op het gebied van zien & doen, evenementen, eten & drinken, overnachten en winkelen in de regio Arnhem Nijmegen biedt de VVV NL app nog meer. Favoriete locaties of attracties kunnen worden opgeslagen. Er zijn alerts instelbaar die de gebruiker onderweg attendeert op bezienswaardigheden, monumenten of attracties. Ook kan er informatie worden ge download voor offline-gebruik. Bovendien bevat de app een overzicht van de VVV-vestigingen, VVV-agentschappen en VVV i-punten in de nabijheid. Ten slotte bevat de app  een overzicht van locaties waar de VVV Cadeaubon gekocht of besteed kan worden. Kortom, een waardevolle en nuttige app die in de behoefte van menige Nederlandse consument voorziet!

 

VVV belangrijk in dienstverlening
Uit recent gehouden onderzoek blijkt het grote belang van de VVV. NBTC-NIPO Research heeft voor het vierde achtereenvolgende jaar een Toeristisch Imago Onderzoek van Nederlandse steden uit laten voeren. Daarin komt de waarde en positie van de VVV aan bod. Het onderzoek wijst uit dat bezoekers zeer tevreden zijn en een groot en groeiend belang aan de VVV-websites hechten; zowel voor, tijdens als na bezoek. Uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam blijkt ook nog eens dat consumenten die vooraf of tijdens hun dagje uit of weekendje weg de VVV raadplegen 16% meer geld op hun bestemming uitgeven dan mensen die de VVV niet hebben bezocht. En daarmee levert VVV een belangrijke extra bijdrage aan de gastvrijheidseconomie in de regio Arnhem Nijmegen aangezien die extra bestedingen direct ten goede komen aan het toeristisch/recreatief bedrijfsleven. De nieuwe app versterkt die belangrijke rol voor de VVV nog eens.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.