RBT KAN ORGANISEERT DRUKBEZOCHTE REIS VOOR DUITSE TOUROPERATORS

NIJMEGEN – De drukbezochte reis voor Duitse touroperators afgelopen weekend bevestigde het weer eens: het Rijk van Nijmegen kan zich in een toenemende belangstelling van Duitsers verheugen. Niet alleen de individuele consument bezoekt de regio veelvuldig – ook vanuit de professionele reissector is er steeds meer interesse om de regio te verwerken in reisprogramma’s. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen, RBT KAN, organiseerde op 15 en 16 november een kennismakingsreis om touroperators te attenderen op de veelzijdigheid van het Rijk van Nijmegen. En er was fikse belangstelling! Vijfentwintig touroperators namen deel aan het programma. Zij waren afkomstig uit alle delen van Duitsland en brengen voornamelijk een- en meerdaagse busreizen en riviercruises op de markt.

Interessant programma
RBT KAN verzorgde voor de groep een zeer interessant programma, waarin de highlights van het Rijk van Nijmegen werden bezocht. Niet alleen de ruim 2000 jaar oude historische binnenstad van Nijmegen, maar juist ook de vele attracties en musea in de stad en in het omringende Rijk van Nijmegen oogstten veel waardering van de groep. Met name het rijke Romeinse verleden en de vele mogelijkheden op gebied van shoppen en bourgondisch genieten kregen speciale aandacht in het programma. Ander hoogtepunt was het bezoek aan de wijngaarden waar Nederlandse wijn van topklasse wordt gemaakt.

Musea met internationale aantrekkingskracht
Het Rijk van Nijmegen herbergt tal van musea en attracties die zeker ook voor de Duitse consument interessant zijn. De rijke Romeinse historie wordt belicht in Museum Het Valkhof, Museumpark Oriëntalis brengt de geschiedenis van de drie grootste wereldreligies in beeld en in het Afrika Museum maak je kennis met de cultuur van dit boeiende continent. De touroperators toonden ook grote belangstelling voor het Nationaal Bevrijdingsmuseum 1944 – 1945. Daarnaast was er volop aandacht voor eten, drinken en overnachtingen op uitstekende locaties. De reis kon worden opgezet en uitgevoerd dankzij bijdragen vanuit het Ondernemersfonds Nijmegen (Taskforce) en de medewerking van het toeristisch bedrijfsleven in de regio.

Verwachtingen
RBT KAN heeft de eerste contacten met de deelnemende touroperators op de ITB (Internationale Tourismus Börse) in Berlijn en de Benelux Roadshow in Frankfurt en Köln gelegd. Toen al gaven de organisatoren van busreizen en riviercruises aan graag het Rijk van Nijmegen in hun programma’s te willen verwerken. Met deze geslaagde reis van afgelopen weekend verwacht RBT KAN dat de touroperators daadwerkelijk zullen besluiten de regio in hun programma-aanbod voor de komende jaren te verwerken.

Elst/Nijmegen, 18 november  2013

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.