Actie bus Aldenhof

Geplaatst op 12 april, 2018 om 12:14 | In de categorie:

Komende vrijdag 13 april gaan bewoners van Actiecomité Bus Aldenhof op pad om aandacht te vragen voor de ‘ongelukkige’ dienstregeling van lijn 4.

Met het uitdelen van ‘klaagkaartjes’ vragen ze busreizigers om hun reiservaringen te delen met busbedrijf Breng en de provincie. De bewoners uit Aldenhof zijn al vijf maanden in actie voor terugkeer van een volwaardige buslijn van Aldenhof via Hatert naar het centrum.

In februari klopten ze aan bij het provinciebestuur, en er zijn toezeggingen gedaan voor verbeteringen bij de dienstregeling van 2019. Volgens het actiecomité vraagt de huidige situatie om een alternatief dat niet kan wachten tot volgend jaar. De pendelbus zit soms te vol, reizigers blijven staan, er is geen goede aansluiting in Dukenburg en de rechtstreekse verbinding naar Hatert wordt gemist. Monique Vos, van het actiecomité en bewoner Aldenhof; “De pendelbusjes zitten regelmatig te vol. Er kunnen acht mensen mee, en als je nummer negen bent, dan heb je pech. Je moet dan een half uur wachten. Volgens het provinciebestuur moet er dan direct een extra busje worden opgeroepen, maar dat is nog nooit gebeurd. Wanneer we willen dat er iets gaat verbeteren, dan moeten busbedrijf Breng en het provinciebestuur op de hoogte zijn van alle reizigerservaringen.”

Het actiecomité roept de reizigers van lijn 4 dan ook op om hun reiservaringen en klachten te delen met Breng.

Breng
026-2142140
www.breng.nl/klachten/1273
Via Whatsapp: 06-51851204

Meer informatie op nijmegen.sp.nl/bus