Meld&Herstel app

Geplaatst op 11 oktober, 2017 om 2:56 | In de categorie:

Iets kapot, vuil of niet in orde in de wijk? Terugkerende overlast van foutparkeren, geluid, stank of gedrag van anderen? Vanaf nu kunnen Nijmegenaren in de verbeterde Meld&Herstel app bij de gemeente melden wat er mis is in hun omgeving.

 

De vernieuwde app maakt melden eenvoudiger en sneller. Wethouder Renske Helmer-Englebert (openbare ruimte): ,,Onze medewerkers komen overal in de stad, maar bewoners zijn natuurlijk de eersten die zien wat er beter kan in hun
wijk. Met de vernieuwde app kun je 24 uur per dag snel en simpel doorgeven wat er mis is. Wij houden de melder dan op de hoogte van de afhandeling.” Binnen 5 werkdagen ontvangt de melder een reactie en in de app is de voortgang te
volgen.

 

Melden

Melden kan in de vernieuwde Meld&Herstel app heel eenvoudig in drie stappen:

–      Maak een foto (maximaal 3, bij voorkeur terplekke gemaakt zodat de GPS-

locatie direct kan worden opgeslagen).

–      Kies de categorie waarover de melding gaat.

–      Beschrijf wat er aan de hand is.

De app vraagt eenmalig om naam en mailadres (of telefoonnummer). Daarmee houdt de gemeente de melder op de hoogte van de afhandeling, eventueel via e-mailnotificatie of pushberichten.

Wie geen smartphone heeft, kan ook het meldingsformulier invullen op de site van de gemeente. De app is de opvolger van de Bel & Herstel app. De voormalige Bel & Herstellijn (een telefoonnummer) is een tijd terug al opgegaan in het centrale telefoonnummer van het klantencontactcentrum van de gemeente, 14 024.